ملحق شدن ۸۰۰ تن از نظامیان دولت مستعفی یمن به انصارالله

جمعه 28 آبان 1400 - 16:54:24
ملحق شدن ۸۰۰ تن از نظامیان دولت مستعفی یمن به انصارالله

تهران- الکوثر: ۸۰۰ تن از نظامیان یمنی که زیر پرچم مزدوران سعودی می‌جنگیدند خود را تسلیم نیرو‌های انصارالله در استان مارب کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "حسین العزی" معاون وزیر خارجه یمن در پیامی توئیتری نوشت: هشتصد نفر از نیروهایمان از فرزندان بزرگ مارب به آغوش وطن بازگشتند تا از این پس هدف صحیح را با سلاح خود نشانه روند. به آن‌ها خوشامد می‌گوییم.

پیش از این نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر «الجدید» مرکز بخش الجوبه در مارب پس از درگیری‌های شدید که میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یکسو و نیرو‌های وابسته به عبد ربه منصور هادی و نیرو‌های ائتلاف و عناصر حزب الاصلاح از سوی دیگر رخ داد، مسلط شده بودند.

این دستاورد جدید پس از نبرد‌های سنگینی با نیرو‌های هادی و ائتلاف و با وجود بمباران شدید جنگنده‌های ائتلاف تحت سرکردگی ریاض رخ داد. حسین العزی از رهبران انصارالله یمن هم با انتشار توییتی نوشت: الجوبه پس از مدت طولانی به آغوش صنعا بازگشت.

استان مارب، از سال ۲۰۱۵ و آغاز تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به خاک یمن، اهمیت راهبردی در معادلات این کشور داشته است؛ مارب تنها استان و تنها جبهه‌ای از نبرد بود که به نیرو‌های ائتلاف و قوای وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور پیشین این کشور امکان پیشروی به سوی شهر صنعا پایتخت یمن و مرکز شورای سیاسی انصارالله را می‌داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 28 آبان 1400 - 16:54:15