حجاج ایرانی چه واکسنی باید تزریق کنند؟

جمعه 28 آبان 1400 - 13:6:5
حجاج ایرانی چه واکسنی باید تزریق کنند؟

تهران- الکوثر: شرط عربستان برای ورود مسافران و زائرانی که یکی از چهار نوع واکسن کووید مورد تایید این کشور را زده‌اند، سازمان حج و زیارت ایران را بر آن داشت تا دستورالعمل جدیدی درباره واکسیناسیون حاجی‌ها بدهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فایزر، مدرنا، جانسون و آسترازنکا، چهار واکسنی است که وزارت بهداشت عربستان  برای ورود مسافران و زائران خارجی به این کشور تایید کرده است. عربستان با همین مقررات، عمره را پس از یک سال وقفه، با حضور زائران خارجی برگزار کرده است. البته در مقررات سفر به این کشور آمده است مسافران و زائرانی که دو دُز واکسن «سینوفارم» یا «سینوواک» را کامل تزریق کرده باشند، در صورت دریافت دُز اضافی از بین یکی از چهار نوع واکسنی که در عربستان تایید شده است می‌توانند به این کشور سفر کنند.

چندی پیش نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد که بر آن اساس، به افرادی که به دلیل اضطرارِ سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافتی توسط کشور مقصد، دچار مشکل شده‌اند مجوز تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت دوم یا سوم به صورت موردی و بعد از بیان هشدارهای لازم در خصوص عوارض احتمالی و اخذ تاییدیه رضایت آگاهانه از فرد را داده است.

سپس شرکت‌ها و کارگزاران زیارتی اطلاعیه‌ای را از سازمان و اداره‌های حج و زیارت دریافت کردند که به زائران توصیه می‌کند مقررات دولت عربستان را که ورود به این کشور را به تزریق دُز یادآور از بین واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت خود منوط کرده است، در زمان تزریق واکسن به‌ویژه دُز سوم یا همان یادآور، مدنظر داشته باشند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 28 آبان 1400 - 12:42:37