شیخ اسد قصیر :

حضرت فاطمه معصومه (س) نسخه ای کوچک از حضرت فاطمه زهرا (س) است

سه شنبه 25 آبان 1400 - 11:1:31
حضرت فاطمه معصومه (س) نسخه ای کوچک از حضرت فاطمه زهرا (س) است

تهران- الکوثر: شیخ اسد محمد قصیر اندیشمند برجسته اسلامی گفت حضرت فاطمه دختر امام موسی کاظم (ع) معروف به فاطمه معصومه، نسخه ای کوچک شده از حضرت فاطمه الزهراء(س) شناخته می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این استاد بزرگ حوزه با حضور در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر درباره جایگاه والای حضرت معصومه (س) گفت: حضرت فاطمه دختر امام موسی کاظم (ع) معروف به فاطمه معصومه، نسخه ای کوچک شده از حضرت فاطمه الزهراء(س) شناخته می شود. فاطمه معصومه از نسل پیامبر اسلام(ص) و از آل ابراهیم است که خداوند، پیامبران و امامان و اوصیاء و عالمان را از میان آنان را برگزید و این حضرت نیز یکی از برگزیدگان بود. «آل ابراهیم» که از آنان به عنوان برگزیدگان یاد شده است فقط به مردان محدود نمی شود بلکه شامل زنان پاک و عالم و عابد و عفیف و مجاهد نیز می شود. حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) از جمله این برگزیدگان هستند. امام صادق (ع) نیز فرموده است: «ما حجت های خدا در زمین هستیم و مادرمان (حضرت فاطمه الزهرا) حجت ما است».

شیخ اسد محمد قصیر افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) از زنان برگزیده خداوند محسوب می شود و ما وقتی زندگی نامه این زن عارف و عالم و باتقوا و پرهیزگار و عابد را می خوانیم متوجه می شویم در زمینه علم و معرفت و تقوا به مقامات بالایی رسیده است. حضرت معصومه (س) همچنین زنی مجاهد بود و با شهامت در کنار برادرش امام رضا (ع) ایستاد.

این پژوهشگر برجسته اسلامی در پایان گفت: مایلم بار دیگر تاکید کنم که حضرت معصومه (س) از نظر ابعاد روحی و اخلاقی و علمی و فقهی نسخه ای کوچک شده از فاطمه الزهراء (س) محسوب می شود. حضرت معصومه (س) جزء راویان و محدثان بود و احادیث بسیاری نقل کرده است. ولی چه کنیم با جامعه ای که حدیث را فقط از مردان نقل می کند! اگر حضرت معصومه (س) مرد بود هزاران حدیث به نقل از ایشان به دست ما رسیده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 آبان 1400 - 10:59:41