پنهان‌کاری آمریکا درباره کشتار زنان و کودکان سوری

یک شنبه 23 آبان 1400 - 12:1:46
پنهان‌کاری آمریکا درباره کشتار زنان و کودکان سوری

تهران- الکوثر: یک روزنامه آمریکایی بر اساس اسناد محرمانه خبر داد مارس ۲۰۱۹، آمریکا در حمله هوایی به شهری در سوریه بیش از ۶۰ زن و کودک غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و آن واقعه را مخفی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «نیویورک تایمز» شامگاه شنبه گزارش داد که ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹، حملات هوایی در سوریه را که منجر به کشته شدن ۶۴ زن و کودک گردید و جنایت جنگی بالقوه در جریان مبارزات ادعایی علیه داعش محسوب می‌شود، پنهان کرده است.

بر اساس این گزارش، در آن زمان دو حمله هوایی پشت سر هم در نزدیکی شهر باغوز به دستور یک واحد عملیات ویژه طبقه‌بندی شده آمریکایی که وظیفه عملیات زمینی در سوریه را برعهده داشت، صادر شد.

این روزنامه نوشت که فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) که بر عملیات هوایی این کشور در سوریه نظارت داشت، برای اولین بار در این هفته حملات را تایید کرد و مدعی شد که آنها موجه بودند.

سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر کرد، با تکرار گزارشی که به نیویورک‌تایمز داده بود، ادعا کرد که در این حملات ۸۰ نفر از جمله ۱۶ جنگجوی داعش و چهار غیرنظامی کشته شدند. با این حال ارتش آمریکا گفت مشخص نیست که آیا ۶۰ نفر دیگر غیرنظامی هستند یا نه، زیرا زنان و کودکان هم ممکن است جنگجو باشند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش آمریکا مدعی است این حملات «دفاع قانونی از خود» و متناسب بوده و «اقدامات مناسب برای مطمئن شدن از عدم حضور غیرنظامیان انجام شده است».

با این حال، نیویورک تایمز نوشت: «بازرس کل وزارت دفاع آمریکا، تحقیقاتی را در مورد حادثه ۱۸ مارس ۲۰۱۹ آغاز کرد، اما گزارش آن در نهایت از هرگونه اشاره به بمباران امتناع کرد وهرگز یک تحقیق کامل و مستقل در این خصوص انجام نگرفت».

این روزنامه اما تاکید کرد که گزارش‌ش درباره کشتار زنان و کودکان غیرنظامی سوری در حمله امریکا، بر اساس اسناد محرمانه و شرح گزارش‌های طبقه‌بندی شده و همچنین مصاحبه با پرسنلی که مستقیما در این واقعه حضور داشتند، تهیه شده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، یک وکیل نیروی هوایی آمریکا که در آن زمان در مرکز عملیات حضور داشت، معتقد بود این حملات ممکن است جنایات جنگی باشد و بعداً به بازرس کل وزارت دفاع آمریکا و کمیته نیروهای مسلح سنا هشدار داد اما هیچ اقدامی در این‌خصوص انجام نشد.

آمریکا در قالب یک ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به بهانه مبارزه با تروریسم و بدون اجازه دولت سوریه وارد این کشور شده و بخش‌هایی از شمال و شرق این کشور را به اشغال خود درآورده است. دمشق و دولت‌های متحد آن بارها تاکید کرده‌اند که حضور نظامی امریکا در این کشور غیرقانونی است و باید هرچه زودتر از سوریه خارج شوند.

نظامیان آمریکایی در این مدت با حمایت همه جانبه از گروه‌های کُرد جدایی طلب آنها را برای مقابله با دمشق و در نهایت تجزیه سوریه تحریک کرده است  و در همین حال با کمک کُردها مناطق نفت خیز شرق سوریه را تحت کنترل خود گرفته و نفت آنجا را به غارت می‌برد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 23 آبان 1400 - 11:57:54

پربازدیدها