حزب‌الله: هدف کمپین خصمانه عربستان ضد لبنان تضعیف مقاومت لبنان است

دو شنبه 17 آبان 1400 - 13:59:22
حزب‌الله: هدف کمپین خصمانه عربستان ضد لبنان تضعیف مقاومت لبنان است

تهران - الکوثر : یکی از فراکسیون‌های وابسته به حزب‌الله درپارلمان لبنان اعلام کرد، هدف کمپین خصمانه عربستان ضد لبنان خدمت به پروژه آمریکایی-صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، اعضای فراکسیون «نمایندگان بعلبک-هرمل» درپارلمان لبنان طی نشستی در دفتر این فراکسیون با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن کمپین خصمانه و ناعادلانه رژیم عربستان و منطقه علیه «جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان، بر ایستادن کنار قرداحی  و هر موضع شجاعانه‌ای که از مظلومان دفاع کند، تاکید کردند.

در بیانیه این فراکسیون آمده است: اقدامات عربستان  ضد لبنان  و تشدید محاصره و تحریم‌ها علیه این کشور با هدف تضعیف حاکمیت و حزب الله از طریق ایجاد درگیری و کشاندن لبنان به جنگ‌های داخلی برای خدمت به پروژه صهیونیستی- آمریکایی و همچنین جبران شکست‌های عربستان در یمن و سایر جنگهایی  که به کشورهای منطقه تحمیل کرده صورت میگیرد.

روز گذشته  نیز شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان  درسخنانی  تاکید کرد: عربستان علت اصلی مشکل در لبنان است، و رژیم سعودی باید از موضع خود عقب نشسته و از مردم لبنان عذرخواهی کند.

«جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان  اخیرا در برنامه‌ای تلویزیونی با بیهوده خواندن جنگ عربستان سعودی علیه یمن، از نیروهای جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود، این نیروها همانند حزب الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.

این اظهارات  قرداحی با واکنش غیرعادی و تند عربستان مواجه شد بطوریکه رژیم سعودی سفیر خود را از بیروت فراخواند، سفیر لبنان را از ریاض اخراج و واردات از لبنان  را ممنوع کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 آبان 1400 - 13:59:15

دسته بندی :