شکسته شدن آخرین پدافند ائتلاف سعودی در شمال مارب یمن

دو شنبه 17 آبان 1400 - 10:20:17
شکسته شدن آخرین پدافند ائتلاف سعودی در شمال مارب یمن

تهران - الکوثر : نیروهای یمنی با انجام عملیاتی موفق شدند آخرین خط دفاعی نیروهای ائتلاف سعودی در شمال مأرب را درهم شکسته و به جاده بین‌المللی که دو استان مأرب و حضرموت را به هم وصل می‌کند، نزدیک شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این عملیات را از اردوگاه «الخنجر» در استان «الجوف» آغازکرده  و با تسلط بر مناطق گسترده در منطقه «الرویک» در پانزده کیلومتری جاده بین‌المللی مأرب-حضرموت در منطقه نفت‌خیز «صافر» به آن پایان دادند.

به گفته منابع آگاه ، نیروهای یمنی با این عملیات به یک پیشروی مهم نظامی دست پیدا کرده‌اند که آنها را قادر خواهد ساخت آخرین و تنها خط امدادی نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شهر مأرب را قطع کنند.

«یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا اعلام کرد، تسلط این نیروها بر شهرهای استان مأرب کامل شده و تنها دو شهر «مأرب» و «الوادی» باقی مانده است.

در ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی ازعملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» آغاز کرده ‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی  و حامی آن ،ائتلاف سعودی در یمن را، اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 آبان 1400 - 10:20:8

دسته بندی :