واکنش شخصیت ها و گروههای عراقی به ماجرای سوءقصد پهپادی به نخست وزیر

یک شنبه 16 آبان 1400 - 13:1:40
واکنش  شخصیت ها و گروههای عراقی به ماجرای سوءقصد پهپادی به نخست وزیر

تهران- الکوثر:  «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق به ترور نافرجام «مصطفی الکاظمی»، واکنش نشان داد و سوء قصد به جان نخست وزیر را اقدامی خطرناک و جنایتی فجیع علیه ملت توصیف کرد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صالح در حساب توییتری خود نوشت که سوء قصد به جان نخست وزیر اقدامی بسیار خطرناک و جنایت وقیحانه علت ملت عراق است.

رئیس جمهوری عراق با تاکید بر اینکه که کشاندن کشور به هرج و مرج و کودتا علیه نظام قانون اساسی را نمی پذیریم ، افزود: ما خواستار تعقیب و مجازات کسانی شد  که امنیت عراق و سلامت ملت را به مخاطره می اندازند.

سید «عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در بیانیه ای حمله به خانه نخست وزیر و کوشش برای ترور «مصطفی الکاظمی» را محکوم کرد و نوشت که این اقدام دستاوردهای کشور را به خطر می اندازد.

در بیانیه حکیم آمده است که این اقدام می‌تواند به بحرانی شدن مواضع و به خطر افتادن اقتدار دولت و آسیب دیدن وجهه عراق در برابر افکار عمومی جهان بینجامد.

بیانیه تاکید کرده است که هدف قرار دادن عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تحولی پرمخاطره است که اگر از جانب عقلا مدیریت نشود به حوادث خطرناک‌تری خواهد انجامید و همه دستاوردهای امنیتی، سیاسی و اقتصادی کشور را با خطر مواجه خواهد کرد.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق هم  در توئیتی با طرح درخواست به دست گرفتن زمام امور توسط ارتش ،‌نوشت که «اقدام تروریستی علیه مقام بلندپایه کشور، هدف گرفتن آشکار عراق و ملت آن است.»

مقتدا صدر از ارتش و نیروهای امنیتی عراق خواست زمام امور را تا بازگشت اوضاع به حالت عادی به دست گیرند.

منابع خبری عراق بامداد یکشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که سوء قصد به جان الکاظمی با حمله چند پهپاد بمبگذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبرو شده است.

این در حالی است که ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان های حزب الله عراق، طرح سوء قصد به جان نخست وزیر این کشور را یک حرکت نمایشی دانست و  در کانال تلگرام خود نوشت: بازی کردن نقش قربانی از شیوه های نخ نمایی است که به تاریخ پیوسته است.
وی افزود: براساس اطلاعات موثق ما، در عراق هیچ کسی حاضر نیست برای هدف قراردادن نخست وزیر سابق، یک پهپاد ضرر کند.

وی اضافه کرد: اگر هم کسی بخواهد به این موجود فیسبوکی آسیبی برساند، راه های بسیار با هزینه کم تر و مطمئن تری برای این کار وجود دارد.

العسکری گفت: مسخره تر اینکه او ملت را به خویشتنداری و آرامش دعوت می کند، معلوم نیست چه کسی ممکن است نگران شود یا کنترل خود را از دست دهد؟


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
 


یک شنبه 16 آبان 1400 - 12:21:49