اعلام ویژه برنامه های هفته بزرگداشت ميلاد حضرت عبدالعظيم علیه السلام

یک شنبه 16 آبان 1400 - 16:45:51
اعلام ویژه برنامه های هفته بزرگداشت ميلاد حضرت عبدالعظيم علیه السلام

تهران- الکوثر:  برنامه های ایام بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظيم حسنی عليه السلام در بارگاه ملكوتی آنحضرت از 16 آبان ماه آغاز و تا 22 آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی (ع)، روزهای شنبه و دوشنبه و چهارشنبه 15 و 17 و19آبان ماه محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین المللی از ساعت 20 الی 21، و ویژه برنامه های معارفی هفته ولادت با حضور سخنرانان و ذاکرین آل الله علیهم السلام در روزهای یکشنبه و سه شنبه مصادف 16و 18  آبان از همان ساعت به روی آنتن زنده شبکه قرآن سیما می رود.

ويژه برنامه شب ولادت حضرت سيدالكريم(ع) سه شنبه 18 آبان با آئین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم(ع) از ساعت 16 آغاز و از بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام علی(ع) با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين سید حسین مؤمنی و قرائت زيارتنامه توسط حاج مهدی قربانعلی و مديحه سرايی با نوای حاج حسن شالبافان و شعرخوانی آقای هادی جانفدا برگزار و این دو برنامه به صورت مستقیم از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

در روز ولادت آنحضرت مصادف با چهارشنبه 19 آبان نیز بعد از نماز جماعت ظهر و عصر ویژه برنامه ای با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی آقا بابا و مدیحه سرایی حاج مهدی خادم برگزار و همچنین ویژه برنامه دیگری در همین روز از ساعت 12:30 الی 14  به روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

ویژه برنامه شام میلاد حضرت سیدالکریم  با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین هادی الیاسی و مدیحه خوانی حاج امیر نعیمی و برگزاری ویژه برنامه شب شعر با حضور شاعران آیینی و مداحان اهل بیت علیهم السلام در تالار شیخ صدوق(ره) از دیگر برنامه های این روز است.

همچنین بخوانید: حضرت امام رضا(ع) در نامه برای عبدالعظیم حسنی چه نوشتند؟

همچنین ویژه برنامه شب ولادت امام حسن عسکری(ع)، مصادف با شنبه 22 آبان ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید شهاب و مدیحه خوانی ذاکرین آل الله علیهم السلام  در مصلای بزرگ امام علی(ع) برگزار می شود. 

ویژه برنامه های قرائت ادعیه کمیل، ندبه و سمات با حضور خطبا و مادحین و ذاکرین خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در مصلای امام علی(ع) نیز در ایام هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) برپا میگردد.

حضور خادمان در منزل خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای سلامت و تجلیل از کادر درمان، ویزیت رایگان مرکز درمانی دارالشفاء در روز ولادت آنحضرت، برگزاری نمایشگاه مجازی، اهدای هدایای متبرک در شب میلاد به افراد هم نام حضرت عبدالعظیم، برگزاری مراسم جشن عقد ازدواج زوج های جوان، برگزاری محافل مختلف انس با قرآن در آستان مقدس و همچنین در مساجد و مراکز فرهنگی خارج از آستان، اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه (توزیع بسته های ارزاق میان مستمندان)، راه اندازی موکب و ایستگاه صلواتی در اضلاع مختلف آستان مقدس، تجلیل از خدمتگزاران بازنشسته و مدال آوران جهانی شهرستان ری، بازدید رایگان از مرکز نجوم و همچنین موزه آستان مقدس در روز میلاد، توزیق ارزاق و اقلام بهداشتی توسط گروه های جهادی طلاب حوزه علمیه برادران حضرت عبدالعظیم(ع) در مناطق محروم و همچنین عیادت از بیماران بیمارستان ها،  گل افشانی و عطر افشانی قبور شهدای مدفون در آستان مقدس، برگزاری همایش قرآنی با حضور مدیران مدارس شهرری و برگزاری مسابقات و طرح های فرهنگی و کارگاه های مجازی تربیتی و آموزشی بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

گفتنی است، ویژه برنامه های ایام میلاد حضرت سیدالکریم(ع) با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده و تولیدی از شبکه های مختلف پوشش داده خواهد شد.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا از مردم عزیز تقاضا می شود برای حضور در این ویژه برنامه ها، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی عليه السلام، پیشاپیش فرارسیدن ایام سالروز ولادت با سعادت سفیر امام هادی(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را به همه عاشقان و ارادتمندان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام تبریک و تهنیت عرض می نماید.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
 


یک شنبه 16 آبان 1400 - 10:9:56

پربازدیدها