نماینده مجلس لبنان : تسلیم تهدید عربستان نمی‌شویم

شنبه 15 آبان 1400 - 17:19:7
نماینده مجلس لبنان : تسلیم تهدید عربستان نمی‌شویم

تهران - الکوثر : عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان گفت: ما به همه ملت‌ها و کشورهای عرب احترام می‌گذاریم و تسلیم تهدیدات عربستان نخواهیم شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسین الحاج حسن نماینده مجلس لبنان امروز شنبه اظهار کرد، عربستان آزادی عقیده در لبنان و حاکمیت ملی این کشور را زیر پا می‌گذارد، درامور داخلی این کشور دخالت و مردم  لبنانی‌ را تهدید می‌کند. 

الحاج حسن افزود، عربستان از اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره محکومیت حملات ریاض به یمن سوء استفاده می کند در حالی که موضوع، استعفای قرداحی نیست بلکه موضوع عقب‌نشینی عربستان از تجاوزاتش در لبنان است. 

نماینده مجلس لبنان با بیان این که همه دنیا جنگ عربستان علیه یمن را بیهوده می‌دانند، افزود، لبنان تسلیم تهدیدات عربستان نمی‌شود و عصای شکسته عربستان در منطقه نیست و لبنان به همه ملت‌ها و کشورهای عرب احترام می‌گذارد. 

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان چندی پیش در یک برنامه  تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات  ائتلاف متجاوز سعودی در یمن گفته بود: جنبش «انصارالله» در سال های جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است.قرداحی همچنین تصریح کرده بود ، جنگ یمن یک جنگ بیهوده است و باید متوقف شود.

در پی اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان پیرامون یمن، عربستان روز جمعه سفیرش در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کند.

اظهارات قرداحی در جنگ یمن، لبنان را با قطعی روابط از سوی شورای همکاری روبه‌رو کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 15 آبان 1400 - 17:18:55

دسته بندی :

پربازدیدها