قیس الخزعلی: اسناد تقلب در انتخابات را به دادگاه فدرال ارائه می‌کنیم

جمعه 14 آبان 1400 - 12:8:0
قیس الخزعلی: اسناد تقلب در انتخابات را به دادگاه فدرال ارائه می‌کنیم

تهران - الکوثر : دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»‌ گفت اگر نتایج انتخابات تغییر نکند، ما گزینه‌های متعدد، ادله و اسنادی داریم که بطلان انتخابات را اثبات می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»‌ شامگاه  پنجشنبه تأکید کرد که نتایج انتخابات از سوی بزرگترین طیف سیاسی عراق، مردود است.

الخزعلی گزارش داد، شرکت کنندگان در انتخابات نیز نتایج آن را قبول ندارند؛ زیرا عدم پذیرش این انتخابات، مبتنی بر قرائن و ادله است.

وی با بیان اینکه اعتراضات تا باز پس‌گیری حق ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: «تقلب انتخابات اخیر، معقول و قابل قبول نیست».

دبیر کل عصائب با بیان اینکه ائتلاف الفتح به خاطر تقلب، ۴۸ کرسی را از دست داده است، تأکید کرد، درباره تقلب، ادله واقعی وجود دارد و اثبات آن، منوط به شمارش دستی آراء است.

الخزعلی تصریح کرد: «اگر نتایج انتخابات تغییر نکند، ما گزینه‌های متعددی داریم... ادله و اسنادی داریم که بطلان انتخابات را اثبات می‌کند و آن را به دادگاه فدرال تحویل خواهیم داد».

کمیساریای انتخابات عراق هفته گذشته، در پاسخ به حدود ۱۴۰۰ درخواست تجدیدنظر از سوی نامزدها و جناح‌های سیاسی، بازشماری آرای ۲۰۰۰ حوزه انتخاباتی را آغاز کرد.

این کمیسیاریا چندین بار مدعی شده است که نتایج شمارش دستی آراء با نتایج شمارش الکترونیکی مطابقت دارد.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که به شدت به نتایج اخیر انتخابات پارلمانی معترض بوده و تأکید دارد که تقلب گسترده‌ای در جریان رأی‌گیری الکترونیکی صورت گرفته است.


جمعه 14 آبان 1400 - 12:6:19

دسته بندی :

پربازدیدها