معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار عذرخواهی عربستان شد

جمعه 14 آبان 1400 - 10:10:4
معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار عذرخواهی عربستان شد

تهران - الکوثر : معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار عذرخواهی عربستان از لبنان شد و گفت: عربستان از این ناراحت است که با وجود پولی هایی که به حامیان خود پرداخت کرده، نتوانسته بر تصمیم سیاسی در لبنان تسلط یابد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ نعیم قاسم در یک گفتگوی تلویزیونی از ریاض خواست بخاطر دشمنی هایش از مردم لبنان عذرخواهی کند.

وی افزود: یکی از دلایل بحران فعلی این است که عربستان در شرایطی قرار گرفته که دیگر نمی‌تواند زیان‌های خود در منطقه را تحمل کند از این رو در واکنش به این شرایط، جنگی را علیه لبنان به راه انداخت.

نعیم قاسم همزمانی آغاز تنش اخیر عربستان علیه لبنان را به شکست های ائتلاف سعودی در مأرب یمن و خسارت فزاینده  این کشور در جنگ یمن مرتبط دانست و گفت: عربستان می‌خواهد با اعمال برخی فشارها به لبنان، نگاه‌ها را از نبردهای کنونی در یمن دور کند.

معاون دبیر کل حزب الله افزود: عربستان جنگی را علیه لبنان آغاز کرده است و ریاض باید از لبنان بابت این اقدام نادرست و غیراخلاقی که با هیچ معیاری همخوانی ندارد، عذرخواهی کند.

وی گفت: لبنان با عربستان به عنوان کشوری مستقل تعامل دارد و از این رو نمی پذیریم که عربستان در ترکیب و ساختار  دولت مداخله کند.

درپی سخنان اخیر«جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در محکومیت جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن  و درخواست برای پایان یافتن اقدام متجاوزان ، عربستان سعودی  در اعتراض به سخنان قرداحی سفیران خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان درریاض نیز خواست این کشور را ترک کند.

امارات، بحرین و کویت  هم به پیروی از عربستان ،سفیران خود درلبنان را فراخواندند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 آبان 1400 - 10:4:34

دسته بندی :