حزب الله، عربستان را مسئول بحران اخیر با لبنان دانست

پنج شنبه 13 آبان 1400 - 18:13:17
حزب الله، عربستان را مسئول بحران اخیر با لبنان دانست

تهران- الکوثر: فراکسیون پارلمانی «الوفاء للمقاومة» وابسته به حزب الله تأکید کرد که عربستان سعودی را مسئول ایجاد بحران اخیر علیه لبنان می‌داند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فراکسیون پارلمانی «الوفاء للمقاومة» وابسته به حزب الله پس از پایان نشست هفتگی این فراکسیون تاکید کرد به مقاومت تا آزادسازی اراضی لبنان ادامه خواهند داد.

پایگاه خبری النشره لبنان ضمن نقل این بیانیه گزارش داد: «ما عربستان سعودی را مسئول ایجاد بحران اخیر علیه لبنان می‌دانیم... بار دیگر عهد می‌بندیم که تا آزادسازی خاک خود، به مقاومت ادامه خواهیم داد».

بر اساس این بیانیه، فراکسیون الوفاء للمقاومه «دیکته‌های خارجی بر فعالیت دولت [لبنان] را محکوم می‌کنیم... و بر موضع خود درباره طارق البیطار بازپرس [پرونده انفجار بیروت] پایبند هستیم».

این فراکسیون خاطر نشان کرد که از اسرای فلسطینی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت می‌کند و از خواستار آغاز کمپینی در همبستگی با آنان علیه این دشمن شد.

بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه سعودی از آنجا آغاز شد که جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن را بیهوده می‌خواند و خواستار پایان آن می‌شود.

در پی این اظهارات، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند. امارات، کویت و بحرین نیز در اقدامی مشابه سفرای خود از بیروت را فراخوانده و تأکید کردند که این اقدام آن‌ها به نشانه همبستگی با عربستان انجام شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 13 آبان 1400 - 18:2:37