عبدالسلام: شکست اهداف ائتلاف سعودی در یمن حتمی است

چهار شنبه 12 آبان 1400 - 12:42:58
عبدالسلام: شکست اهداف ائتلاف سعودی در یمن حتمی است

تهران - الکوثر : سخنگوی کمیته های مردمی یمن گفت، هدف ائتلاف سعودی از ادامه اقدامات علیه یمن این است که تمام کشور را از لحاظ اقتصادی و امنیتی به نابودی بکشاند، اما این هدف محقق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد عبدالسلام» سخنگوی کمیته های مردمی یمن در سخنانی تأکید کرد: ائتلاف سعودی با اصرار برای ادامه تجاوز وحشیانه  و محاصره ظالمانه خود به یمن مرتکب اشتباهی فاحش می‌شود.

عبدالسلام افزود: درخواست  آمریکا برای باز کردن گذرگاه‌های امن در مأرب به بهانه تردد مجروحان، سند محکمی است که نشان می‌دهد واشنگتن با عناصر تروریستی در منطقه «العبدیه»  در مأرب مرتبط است.

سخنگوی کمیته های مردمی یمن همچنین تصریح کرد: با نزدیک شدن نیروهای مقاومت یمن به آخرین پایگاه‌های مزدوران سعودی و عناصر تکفیری در مأرب، آمریکایی‌ها به دروغ فریاد صلح سر می‌دهند و خواستار باز شدن گذرگاه‌های امن هستند.

وزارت خارجه آمریکا در روزهای گذشته با صدور بیانیه‌ای خواستار باز شدن گذرگاه‌های امن در مأرب شده  و ادعا کرده  بود، هدف از چنین درخواستی، فراهم شدن زمینه برای عبور غیرنظامیان و مجروحان از گذرگاه‌های امن است.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» آغاز کرده ‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی  و حامی آن ،ائتلاف سعودی در یمن را، اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 12 آبان 1400 - 12:42:49

دسته بندی :