شیخ نعیم قاسم : دولت فرانسه مبارز لبنانی را آزاد کند

سه شنبه 11 آبان 1400 - 18:27:27
شیخ نعیم قاسم : دولت فرانسه مبارز لبنانی را آزاد کند

تهران - الکوثر : معاون دبیرکل حزب الله لبنان به دولت فرانسه توصیه کرد تا «جورج عبدالله» مبارز لبنانی را که در زندان های این کشور به اسارت گرفته شده است، آزاد و حقوق وی را احقاق کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در دیدار با اعضای خانواده "جورج عبدالله" اظهار کرد، موضوع اسارات این مبارز لبنانی یکی از پرونده‌های مقاومت لبنان است که حزب الله به طور مستمر به آن اهتمام ویژه دارد.

نعیم قاسم با تاکید به اینکه دولت فرانسه با آزاد نکردن جورج عبدالله، ابتدایی ترین قوانین حقوق بشری را زیر پا گذاشته است، گفت: تسلیم محض آمریکا بودن توجیهی نیست تا فرانسه در خاک خود اسیری بی گناه را آزاد نکند.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد، ادامه بازداشت جورج عبدالله لکه ننگی در کارنامه فرانسه است که تنها با آزادسازی او پاک می شود.
جورج عبدالله مبارز لبنانی از اهالی شهرک القبیات در شمال لبنان که با حزب کمونیست لبنان و جبهه مردمی برای آزادسازی فلسطین کار و درصفوف جنبش ملی لبنان فعالیت می کرد، فرانسه او را در سال ۱۹۴۸ میلادی به درخواست آمریکا بازداشت و زندانی کرده است.

دولت فرانسه با وجود اینکه دستگاه قضایی این کشور با شرط ترک خاک فرانسه حکم آزادی او را صادر کرده اما همچنان به درخواست آمریکا از اجرای این حکم خودداری می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 آبان 1400 - 18:27:18

دسته بندی :