یحیی سریع : فقط دو شهر تا آزادی استان مأرب باقی مانده است

سه شنبه 11 آبان 1400 - 17:21:36
یحیی سریع : فقط دو شهر تا آزادی استان مأرب باقی مانده است

تهران - الکوثر : سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به تشریح جزئیات مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» گفت: فقط دو شهر تا آزادی استان مأرب باقی مانده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: هفته‌های گذشته نیروهای مسلح عملیات نظامی موفقی را دراستان‌های البیضاء، شبوه و مأرب انجام دادند.

سریع تصریح کرد، نیروهای یمنی موفق شدند استان البیضاء را به طور کامل آزاد کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به استمرار عملیات‌های نظامی تا آزادی کشور و تحقق آزادی و استقلال اظهار کرد: مناطق الجوبه و جبل مراد در مأرب تا مساحتی بالغ بر یک هزار و یکصد کیلومترمربع، در مرحله دوم عملیات ربیع النصرآزاد شد.

سریع افزود: نیروهای یمنی منطقه العمود را آزاد کرده و به نزدیکی منطقه «الفلج» در ورودی شهر مأرب رسیده‌اند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که ۱۵۹ بار حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در مرحله دوم عملیات ربیع النصر نیز نتوانست مانع پیشروی رزمندگان ما شود.

سریع اشاره کرد که در مرحله دوم عملیات ربیع النصر، پدافند هوایی یمن ۸۶ بار با هواپیماهای جنگی دشمن مقابله کرد و یگان موشکی نیز ۴۷ عملیات انجام داد که طی آن ۳۱ هدف دشمن در مناطق اشغالی و ۱۶ هدف در عمق سعودی هدف قرار داده شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت که یگان پهپادی نیز ۱۴۱ مورد عملیات انجام داد که در ۱۲۸ عملیات اهداف دشمن در مناطق اشغالی و در ۱۳ عملیات نیز اهداف دشمن در عمق سعودی هدف قرار گرفت.

سریع یادآور شد که تمامی تدابیر لازم برای حفظ جان شهروندان یمنی در منطقه الجوبه و دیگر مناطق و روستا اتخاذ شده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به ایفای نقش برجسته شیوخ مأرب و آزادگان و قهرمانان آن در آزادسازی مناطق این استان، گفت: ایفای نقش و موضع شهروندان استان مأرب و فرزندان منطقه جبل مراد در حمایت از یمن و ملت آن در برابر متجاوزان و مزدوان واشنگتن و تل‌آویو، مایه افتخار است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 آبان 1400 - 17:21:15

دسته بندی :

پربازدیدها