اذعان کارشناس صهیونیست ؛ اسرائیل رو به زوال است

سه شنبه 11 آبان 1400 - 16:28:37
اذعان کارشناس صهیونیست ؛ اسرائیل رو به زوال است

تهران - الکوثر : روگل آلفر کارشناس و تحلیلگر اسرائیلی در اقدامی که به منزله نواختن ساز مخالف است روز دوشنبه مقاله‌ای در روزنامه عبری هاآرتص منتشر و در آن اعلام کرد اسرائیل گواهی فوت (نابودی) خود را امضا کرده است و فقط باید منتظر مشخص شدن زمان آن باشیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  زهیر أندراوس در یادداشتی در روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: روگل آلفر کارشناس و تحلیلگر اسرائیلی در اقدامی که به منزله نواختن ساز مخالف است روز دوشنبه مقاله‌ای در روزنامه عبری هاآرتص منتشر و در آن اعلام کرد اسرائیل گواهی فوت (نابودی) خود را امضا کرده است و فقط باید منتظر مشخص شدن زمان آن باشیم.
وی عوامل نابودی اسرائیل و حذف شدن آن از نقشه را برشمرد و نوشت اولین عامل نژادپرستی و دوملیتی بودن اسرائیل است. یهودیان در اسرائیل اکثریت را تشکیل می‌دهند و بیشتر آن‌ها از ادامه اشغال مناطق فلسطینی حمایت می‌کنند. به گفته این تحلیلگر بیشتر اسرائیلی‌ها نه تنها از اشغالگری حمایت می‌کنند بلکه برای تشدید و تثبیت آن می‌کوشند و بر ادامه حمایت نظری و عملی از اشغالگری تاکید می‌کنند.
به نظر وی، جهان اسرائیل را به اندازه کافی برای پایان دادن به اشغالگری تحت فشار قرار نمی‌دهد. وی اسرائیل را کشوری وحشی می‌داند که به نظر وی مدت‌های زیادی است دیگر کشوری یهودی و صهیونیستی نیست.
این نویسنده که گرایش‌های چپگرایانه دارد می‌گوید علت دوم به جنبش حمایت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل مربوط می‌شود که وی (نویسنده) آن را جنبش نژادپرست، فاشیستی و مخالف دموکراسی می‌داند که از بنیامین نتانیاهو به عنوان مسئولی که متهم به ارتکاب تخلفات کیفری خطرناک است و دیدگاه‌های دیکتاتوری خود را هم پنهان نمی‌کند، حمایت می‌کند. نویسنده همچنین تاکید می‌کند جناح چپ در اسرائیل همچنان ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود تا به کلی نابود شود.
به نظر این نویسنده سومین عامل نابودی اسرائیل چیزی است که وی آن را منطقه خودمختار یهودیان تندروی دینی در رژیم اشغالگر می‌نامد و تاکید می‌کند این افراد نه کار می‌کنند و نه تولید؛ حال آن که دولت اسرائیل هزینه‌های آن‌ها را می‌دهد. نویسنده آن‌ها را باری بر دوش حکومت اسرائیل می‌داند.
وی چهارمین عامل نابودی اسرائیل و محو شدن آن از نقشه را در مشکل کیفیت محیط زیست می‌داند. به نظر وی اسرائیل کشوری شلوغ و پر از زباله و آلودگی (زیست محیطی) و بیش از حد گرم است که به نظر وی این امور محیط مناسبی برای طرفداران فاشیست نتانیاهو ایجاد می‌کند.
به گفته وی عامل پنجم نیز به منازعات فرهنگی در جامعه صهیونیستی و فقدان گفتگو در جامعه و به شکل خاص در رسانه‌های اسرائیل مربوط می‌شود. علاوه بر این گسترش برنامه‌های سرگرمی سطح پایین در کانال‌های تلویزیونی اسرائیل نیز اوضاع را بیش از پیش تیره می‌کند، زیرا به گفته نویسنده پدیده انتقاد و نقد به کلی از بین رفته است.
به گفته نویسنده، عامل ششم نیز آغاز جنگ است که طی آن هزاران موشک حزب الله و ایران و نیز جنبش فلسطینی حماس به اسرائیل اصابت می‌کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 آبان 1400 - 16:28:27