مقام حزب الله: آینده لبنان در دست سعودی‌ها نیست

دو شنبه 10 آبان 1400 - 9:41:25
مقام حزب الله: آینده لبنان در دست سعودی‌ها نیست

تهران- الکوثر: رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان یکشنبه شب در واکنش به اقدامات و اظهارات عربستان سعودی علیه این کشور گفت: آینده کشور در دست سعودی‌ها نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سید هاشم صفی الدین افزود: آینده لبنان به دست سعودی‌ها نیست بلکه به در دستان خدا و مدیون کسانی است که برای کرامت این کشور خون داده و جانفشانی کردند.

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان اضافه کرد: عربستان در آینده تحمل هیچ انتقادی را ندارد؛ به ویژه اینکه روابط این کشور با اسرائیل در روزهای آینده علنی خواهد شد.

وی تاکید کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پس از سقوط مأرب در تنگنا و نگرانی شدیدی قرار دارد.

صفی الدین این ترس و نگرانی ولیعهد سعودی را ناشی از دست رفتن تمام توهماتی است که او آن را به ارمغان آورده است.

در پی اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در برنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود انصارالله به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند دفاع می‌کند.  

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند و بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در این کشورها ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک خود را ترک کنند.  رسانه‌های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند که به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.  

در همین رابطه شبکه تلویزیونی «ام تی وی» به نقل از منابع سعودی که نام‌شان را ذکر نکرد، اظهار داشت: «به دلیل اظهارات قرداحی ما هم اکنون با یک بحران شدید سیاسی روبه رو  هستیم.»


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


دو شنبه 10 آبان 1400 - 8:0:4