وزیر خارجه لبنان : دولت میقاتی استعفا نمی‌کند

یک شنبه 9 آبان 1400 - 13:35:11
وزیر خارجه لبنان : دولت میقاتی استعفا نمی‌کند

تهران - الکوثر : وزیر خارجه لبنان در خصوص تنش‌‌آفرینی ریاض در مناسبات خود با بیروت گفت، دولت «نجیب میقاتی» هرگز استعفا نمی‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان که مامور مدیریت حل تنش دیپلماتیک کشورش با ریاض شده است، روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد، لبنان این تنش را از طریق گفت‌وگو حل می‌کند.

«عبدالله بوحبیب» درباره احتمال استعفای دولت لبنان گفت، نجیب میقاتی بارها تاکید کرده است که دولت هرگز استعفا نمی‌دهد و ما برای حل بحران تلاش خواهیم کرد. 

بوحبیب تاکید کرد، دولت لبنان در تلاش است با حفظ منافع لبنان و دوستی آن با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بحران را حل کند.

وزیر خارجه لبنان سلب اعتماد پارلمان از دولت را در شرایط فعلی منتفی دانست و گفت،  ما در لبنان هرگز روابط خود را با کشورهایی که سفرای خود را از بیروت خارج کرده اند، قطع نخواهیم کرد.

عربستان سعودی شامگاه جمعه به بهانه اظهارات منتشر شده از «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در دفاع از مردم یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی سفیر خود را از بیروت فراخواند و به سفیر لبنان در ریاض هم ۴۸ ساعت مهلت داد تا ریاض را ترک کند.

بحرین هم به پیروی از عربستان سعودی به سفیر لبنان در منامه ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک بحرین را ترک کند.

از سوی دیگر ، وزارت خارجه امارات سفیر خود را از بیروت فراخواند و کویت نیز دیپلمات‌های خود را از بیروت فراخواند و به کاردار سفارت لبنان ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک کویت را ترک کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 9 آبان 1400 - 13:35:2

دسته بندی :