روزی دو عدد سیب مصرف کنید

پنج شنبه 6 آبان 1400 - 14:45:58
روزی دو عدد سیب مصرف کنید

وبگردی- الکوثر: سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کند.

تهران- الکوثرآیا می‌دانید یک سیب متوسط، از الیافی تشکیل شده که حدود، ۴ گرم فیبر دارد؟ و اینکه ضرب المثل «روزی یک عدد سیب بخورید تا از دکتر دور بمانید.» برای سیب بسیار مناسب است؟
یکی  از خواص سیب این است که اثر آرام بخشی دارد، دم کرده‌ی پوست سیب که با اندکی عسل شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد. علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. همچنین شیرینی سیب و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت می‌شود.
سیب همچنین با چندین فواید سلامتی دیگر مرتبط است که می‌تواند به دور نگه داشتن شما از پزشک کمک کند.به کاهش وزن نیز  کمک می‌کند و به دلیل محتوای بالای فیبر نشان داده شده است که باعث افزایش احساس سیری، کاهش کالری دریافتی و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

خواص سیب، فواید سیب

سلامت استخوان را بهبود ببخشید: مطالعات بر روی انسان و حیوان نشان داده است که خوردن مقدار بیش‌تری میوه می‌تواند با افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان همراه باشد.

عملکرد مغز را ارتقا می‌دهد: مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که خوردن سیب می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند؛ همچنین از افت روانی و علائم کند پیری نیز جلوگیری می‌کند.مصرف منظم سیب در رژیم غذایی، باعث افزایش دوز بالای انتقال دهنده‌های عصبی به نام استیل کولین می‌شود. همچنین، در آلزایمر، سلول‌های عصبی مغز آسیب می‌بینند و آب سیب که حاوی فلاونوئید‌ها است، به بهبود سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. نوشیدن آب سیب خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد و با کوچک شدن و نابودی مغز مبارزه می کند.

در برابر آسم محافظت می‌کند: مطالعات نشان می‌دهد که افزایش مصرف این میوه ممکن است با کاهش خطر ابتلا به آسم مرتبط همراه باشد.فیتوکمیکال‌ها و پلی فنول ها، مواد شیمیایی‌ای هستند که به سیب خواص درمانی می‌دهند، و می‌توانند به بهبود آسم، مشکلات تنفسی و بهبود عملکرد کلی ریه‌ها کمک کنند. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که به طور منظم و مداوم آب سیب مصرف می‌کنند، به نسبت افرادی که به ندرت آب سیب مصرف می‌کنند، خطر  ابتلایشان به حملات آسمی و مشکلات تنفسی و خس خس کردن کمتر است. در مقابل، خوردن کامل سیب به نظر نمی‌رسد که برای آسم و مشکلات تنفسی و خس خس کردن کودکان مفید باشد.

خطر دیابت را کاهش می‌دهد: طبق یک بررسی خوردن یک عدد سیب در روز با ۲۸ ٪ کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در مقایسه با نخوردن آن همراه است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
 


پنج شنبه 6 آبان 1400 - 14:45:9