السیسی: مخالف تحمیل واقعیت‌های ساختگی در سوریه هستیم

پنج شنبه 6 آبان 1400 - 12:44:45
السیسی: مخالف تحمیل واقعیت‌های ساختگی در سوریه هستیم

تهران- الکوثر: رئیس جمهور مصر بر مخالفت با اقدامات برخی طرف‌های منطقه‌ای برای تحمیل واقعیت‌های ساختگی در سوریه از طریق نقض حاکمیت این کشور تأکید کرد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی در سفری به قاهره پایتخت مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

السیسی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با یوهانیس گفت که در این دیدار بر علاقه‌مندی قاهره برای پیدا کردن راه‌حلی عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین بر اساس راه‌حل دو دولتی جهت کمک به تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید شد.

به نوشته روزنامه مصری «الوطن»، السیسی درباره وضعیت لیبی نیز بر ضرورت برگزاری انتخابات در این کشور در روز ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ تأکید کرد و گفت که این انتخابات فرصت تشکیل دولت یکپارچه، حفظ امنیت، ثبات و وحدت و حاکمیت لیبی را فراهم می‌سازد.

رئیس جمهور مصر همچنین پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه شماره ۲۵۷۰ شورای امنیت در خصوص خروج همه عناصر مزدور و نیروهای بیگانه از خاک لیبی را ضروری خواند.

السیسی تصریح کرد که در دیدار با یوهانس موضوع بحران سوریه را بررسی و بر حمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز این بحران بر اساس اعلامیه ژنو و قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید کردیم.

وی افزود که مخالفت با تلاش‌های برخی طرف‌های منطقه‌ای برای تحمیل واقعیت‌های ساختگی در سوریه خواه از طریق نقض حاکمیت این کشور یا اعمال تغییرات اجباری جمعیتی در آن، مورد تأکید قرار گرفت.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


پنج شنبه 6 آبان 1400 - 12:5:45

پربازدیدها