خطه خورشید معطر به میلاد دو آیت پُرفروغ نبوت و امامت

یک شنبه 2 آبان 1400 - 10:21:40
خطه خورشید معطر به میلاد دو آیت پُرفروغ نبوت و امامت

تهران- الکوثر: ۱۷ربیع الاول روزی عزیز در تاریخ است؛ روز میلاد نبی مرسل؛ او که رحمت است، نه تنها برای بشر و نه در زمانی خاص؛ بلکه برای «عالمیان» و حتی آن‌ها که قرن‌ها پس از او آمده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مشهدالرضا و حرم مطهر رضوی در چنین روز عزیزی، میزبان همه عاشقان و دلدادگان دو آیت پر فروغ یزدانی، پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) است.

چراغ‌‏های صلوات در جان لحظه‌ها فروزان است و یاد نوید بخش محمد (ص)، این درخت تناور نبوت و طوبای صداقت، درب‏‌های صبح را به مردم خطه خورشید و مهمانانشان گشوده است.

مجاوران حضرت دوست، در چنین روز خجسته‌ای با پخش نذورات و عطرآگین کردن کوچه‌ها به عطر محمدی و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت(ع)، سفره کرمشان را برای پذیرایی از دلدادگان به پهنای شهر پهن می‌کنند.

سرزمین خورشید امروز از سالروز میلاد اختر تابناک آسمان امامت و نبوت مشعوف گشته و پرچم توحید، نبوت و امامت بر هر بام و دری در شهر امام رئوف به اهتزاز درآمده است.

امسال نیز برگزاری جشن‌هایی در حرم مطهر رضوی از شب میلاد پیامبر اکرم(ص) با نواختن نقاره‌ها در گلدسته‌های این آستان مبارک آغاز شد که تا غروب ۱۷ ربیع الاول ادامه می‌یابد.

همچنین به مناسبت این میلاد فرخنده، صحن و سرای رضوی با نصب کتیبه‌های پارچه‌ای فضاآرایی و آذین‌بندی شده است.

شعرخوانی، بیان معارف قرآنی، قرائت زیارت امین الله و ذکر توسل، همخوانی و سخنرانی از برنامه‌های محوری این مراسم است.

همزمان با سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز مراسمی از ۱۱ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می‌شود و ضمن اجرای برنامه‌هایی همچون دکلمه‌خوانی و مداحی، گروه سرود گلدسته‌های رضوی نیز به اجرای سرود و همخوانی می‌پردازند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی

 


یک شنبه 2 آبان 1400 - 10:21:35

پربازدیدها