ترکیه نیروی نظامی جدید به سوریه فرستاد

جمعه 30 مهر 1400 - 18:16:6
ترکیه نیروی نظامی جدید به سوریه فرستاد

تهران- الکوثر: ترکیه کاروان جدید نظامی شامل نیروی نظامی بهمراه تسلیحات سنگین از جمله توپ، تانک و خودروی زره پوش به شمال سوریه اعزام کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این کاروان نظامی شامل‌۳۱ تریلی و کامیون دیروز از مرز ریحانلی استان هاتای وارد خاک سوریه شده اند و گفته می‌شود قرار است برای حمایت از معارضان سوری تحت حمایت آنکارا به جبهه ادلب اعزام شوند.
اردوغان در راه بازگشت از سفرش به سه کشور آفریقایی  در گفتگو با خبرنگاران همراه خود ، سوریه را به جنگ علنی در ادلب تهدید کرد و گفت: آنکارا آماده است برای واکنش به حملات نظامی ارتش سوریه به ادلب وارد عمل شده و از سلاح‌های سنگین استفاده کند. ترکیه نمی‌تواند ادلب را به حال خود رها کند و در قبال وضع ادلب تماشاچی نخواهد ماند.
به گفته اردوغان عملیات نیرو‌های مسلح ترکیه در نقاط حساس سوریه ادامه دارد و آنکارا برای تقابل با نیرو‌های ارتش سوریه در ادلب ابایی نداشته و هر لحظه ممکن است وارد عمل شود.
اردوغان پیشتر هشدار داده بود مبارزه ترکیه در سوریه در روند بعدی بسیار متفاوت‌تر خواهد بود.

برخی منابع ادعا کرده‌اند نیرو‌های جدید ترکیه با هدف جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب وارد شمال غرب سوریه شده‌اند.

کارشناسان معتقدند عملی شدن اظهارات اردوغان منوط به هماهنگی و دریافت چراغ سبز ترکیه از آمریکا و روسیه در نشست کشور‌های جی ۲۰ است.
برخی صاحبنظران حوزه امنیتی و نظامی معتقدند پوتین و بایدن در قبال تحرکات نظامی ترکیه و نیرو‌های تحت حمایت آنکارا در سوریه خوشبین نیستند حتی دیدار اخیر اردوغان و پوتین در سوچی بی نتیجه ماند و جو بایدن نیز در روز‌های گذشته با ارسال نامه‌ای به کنگره آمریکا گفته که ترکیه با اقدامات نظامی خود در سوریه به مبارزه نیرو‌های ائتلاف با داعش ضربه می‌زند،

همچنین کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در گزارش اخیر خود اعلام کرده که رویکرد ترکیه در سوریه تهاجمی و مغایر با سیاست‌های اروپاست، در این گزارش برای اولین بار از ترکیه به نام قدرت اشغالگر در سوریه نام برده شده و همچنین از نقض حقوق بشر در مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه انتقاد شده است.
کارشناسان معتقدند به رغم همه این‌ها اردوغان طبق معمول با طرح تلفات اخیر نیرو‌های مسلح ترکیه در حوالی ادلب در حال مقدمه چینی و فراهم کردن فضای مناسب برای افزایش توان چانه زنی خود در این اجلاس است.
برخی منابع رسانه‌ای ترکیه به نقل از مقاماتی که نامشان را فاش نکرده اند می‌گویند اگر در اجلاس جی۲۰ (رُم- ایتالیا) دیپلماسی نتیجه ندهد عملیات آغاز می‌شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


جمعه 30 مهر 1400 - 16:41:58

دسته بندی :