واکنش روسیه به حمله تروریستی در دمشق

پنج شنبه 29 مهر 1400 - 17:35:54
واکنش روسیه به حمله تروریستی در دمشق

تهران - الکوثر : وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای، ضمن محکومیت شدید اقدام تروریستی روز چهارشنبه در دمشق، هدف از این حمله را خدشه دار کردن امنیت این شهر و ممانعت از تلاش‌ها در جهت حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه نامید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با انفجار روز چهارشنبه اتوبوس حامل نظامیان سوری در مرکز شهر دمشق که در نتیجه آن 14 نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند، اعلام کرد که این کشور حمله تروریستی صورت گرفته در پایتخت سوریه که هدف از آن ممانعت از روند حل و فصل سیاسی اوضاع در این کشور و آسیب رساندن به امنیت شهر دمشق است را بشدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: مسکو این جنایت خونین را یک چالش آشکار تلقی می‌کند که هدف از آن زیر سئوال بردن تلاش‌های دولت سوریه برای تأمین امنیت پایتخت، اقدامی تحریک آمیز برای از سرگیری دور جدید خشونت و مانع تراشی برای تحقق تلاش‌ها در جهت حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه است.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده است که مقامات مسکو تصادفی نمی‌دانند که این اقدام تروریستی دقیقاً همزمان با این مسئله صورت گرفته که نشست کمیته قانون اساسی بین سوری‌ها در ژنو آغاز به کار کرده است. 

در این سند تأکید شده که طرف روسی یک بار دیگر اهمیت متحد شدن تلاش‌های بین المللی در مبارزه با تهدیدات تروریستی جهانی، بر اساس اصول حقوق بین‌الملل، از جمله کمک به دولت سوریه در این راستا را مورد توجه قرار می‌دهد.

صبح چهارشنبه انفجار دو بمب کار گذاشته شده در مسیر  یک اتوبوس نظامیان سوری به کشته شدن 14 نظامی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 29 مهر 1400 - 17:35:20

دسته بندی :

پربازدیدها