عبدالملک الحوثی : مردم یمن هرگز تن به سازش با استکبار نخواهند داد

دو شنبه 26 مهر 1400 - 18:58:6
عبدالملک الحوثی : مردم یمن هرگز تن به سازش با استکبار نخواهند داد

تهران - الکوثر : رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) در صنعاء گفت، مردم یمن با تأسی به سیره رسول‌الله (ص) در پی رهایی از هیمنه استکبار هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز دوشنبه در جمع میلیون‌ها نفر از مردم یمن که به مناسبت میلاد رسول اعظم اسلام (ص) در صنعاء جمع شده بودند، از طریق ویدئو کنفرانس به سخنرانی پرداخت.

الحوثی این مراسم را تأکیدی دوباره بر دوستی و فرمانبری از حضرت پیامبر اسلام (ص) دانست و افزود: وعده الهی در سوره اسراء در خصوص فساد و ظلم بنی اسرائیل در زمان ما تحقق یافته و وعده الهی در خصوص پایان غرور و گردن‌کشی آن‌ها که با اقدامات خود چهره اسلام را تیره و تار جلوه می‌دهند نیز به زودی محقق خواهد شد.

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه مردم یمن بر موضع اصولی و دینی خود در خصوص مسائل امت اسلامی و در رأس آن‌ها مسأله موضوع فلسطین، ثبات قدم دارند، تأکید کرد: انصارالله بخشی از معادله تاریخی «سید حسن نصرالله» است، یعنی هر تهدیدی علیه قدس به معنای جنگ منطقه‌ای خواهد بود.

عبدالملک الحوثی مردم شریف یمن را به ادامه ایستادگی در برابر تجاوز ظالمانه آمریکایی- سعودی  دعوت  کرد و گفت: تلاش در راستای آزادی و استقلال، جهاد در راه خداست و مردم یمن هرگز تن به سازش نخواهند داد.

صنعاء و ۱۴ استان آزادشده دیگر یمن، بعد از ظهر امروز، مصادف با ۱۲ ربیع‌الاول در این کشور و روز میلاد پیامبر اکرم (ص) ،به روایت اهل سنت، شاهد حضور میلیونی و برگزاری مراسم جشن میلادی بود.

جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در یمن در حالی برگزار می‌شود که این کشور از سپتامبر 2015 با حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره شدید اقتصادی و سیاسی روبروست  ومیلیونها  نفر در یمن از ناامنی غذایی رنج می‌برند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 مهر 1400 - 18:57:57