وزیر خارجه سوریه بر ضرورت بازگشت آوارگان تاکید کرد

دو شنبه 26 مهر 1400 - 17:11:45
وزیر خارجه سوریه بر ضرورت بازگشت آوارگان تاکید کرد

تهران - الکوثر : وزیر خارجه سوریه دردیدار با رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، بر ضرورت بازگشت آوارگان سوری به شهرها و روستاهای خود تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه با «فیلیپو گراندی» رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و هیأت همراه او در دمشق  دیدار و گفت و گو کرد.

المقداد در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دولت سوریه برای تسهیل بازگشت آوارگان سوری به شهرها و روستاهای خود، بر اهمیت استمرار و تقویت همکاری بین دو دولت سوریه و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این زمینه تأکید کرد.

المقداد به آثار سوء اقتصادی اقدامات یکجانبه تحمیلی بر ملت سوریه و تأثیرات آن بر بازگشت آوارگان سوری اشاره کرد و گفت: این اقدامات توانایی دولت و سازمان‌های انسانی فعال در سوریه برای تأمین نیازهای اساسی کسانی را که تمایل به بازگشت به سوریه دارند، محدود می‌کند.

گراندی نیز دراین دیدارضمن ابراز خرسندی از همکاری بین کمیساریا و دولت سوریه، گزارشی از فعالیت‌ها و طرح‌های این کمیساریا برای کمک به زمینه‌سازی جهت بازگشت آوارگان سوری به کشورشان ارائه کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 مهر 1400 - 17:11:38

دسته بندی :