مخالفت سودان با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

شنبه 24 مهر 1400 - 9:58:50
مخالفت سودان با عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

تهران- الکوثر:  وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای، مخالفت خود را با عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده است: "ما مخالف تصمیم رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا برای اعطای عضویت ناظر به اسرائیل پیش از مشورت و رایزنی با کشورهای عضو هستیم و این اقدام باعث ایجاد اختلاف میان کمیساریا و اعضا شده است."

در ادامه این بیانیه آمده است: "این رویکرد مردود است و مغایر با اصول اتحادیه آفریقا است که به روح همکاری، احترام متقابل و اجماع تأکید دارد."

رژیم صهیونیستی در آخرین نشست اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر این اتحادیه پذیرفته شد. این تصمیم که از سوی «موسی فکی محمد» رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا گرفته شد؛ واکنش تند بسیاری از کشورهای عربی - آفریقایی عضو این اتحادیه را در پی داشت.

بسیاری از این کشورها پذیرش اسرائیل در این اتحادیه را پشت پا زدن به آرمان های فاسطین دانسته و نسبت به آن واکنش نشان دادند.

الجزایر به همراه 13 کشور عضو این اتحادیه، لغو عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه و حفظ ارزش ها و جایگاه اتحادیه آفریقا را رسما خواستار شدند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


شنبه 24 مهر 1400 - 9:37:35