تأکید بر تحقق رشد اقتصادی 8 درصد در سال آینده

سه شنبه 20 مهر 1400 - 13:2:10
تأکید بر تحقق رشد اقتصادی 8 درصد در سال آینده

تهران- الکوثر: در بخشنامه بودجه سال 1401 کشور تاکید شده است مقدمات لازم برای رشد اقتصادی 8 درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده باید مهیا شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بخشنامه بودجه سال 1401 را به دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ کرد.

در بخشنامه بودجه 1401 آمده است: «تمام دستگاه‌ها با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه‌ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی 8 درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا کنند».

بخش نخست بخشنامه بودجه سال 1401 به تحلیل آسیب‌های اقتصاد کلان کشور پرداخته است. رویکردهای کلان بودجه سال 1401 در بخشنامه عبارت است از: رشد اقتصادی با تمرکز برای ارتقای بهره‌وری، ثبات اقتصادی، عدالت‌محوری ، تغییر ساختار بودجه و تأمین مالی اقتصاد.

پیش از این مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با انتقاد از روند فعلی بودجه‌ریزی گفته بود: «سناریوی جبران کسری بودجه و هزینه‌های جاری با خلق پول نادرست است و سناریوهای گذشته روش کار ما نیست چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و نتیجه چنین سناریویی ایجاد فاصله طبقاتی و هدایت بخش بزرگی از جامعه به زیر خط فقر بوده است و اجحاف در حق بخش بزرگی از جامعه شده است که باید تغییر کند».

رویکردهای کلان بودجه سال 1401، با توجه به آسیب‌های مطروحه، جهت‌گیری‌های اساسی دولت در تدوین بودجه سال 1401 عبارت است از: رشد اقتصادی با تمرکز بر ارتقای بهره‌وری، ثبات اقتصادی، عدالت‌محوری، تغییر ساختار بودجه و تأمین مالی اقتصاد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 20 مهر 1400 - 12:55:53