تصرف یک پایگاه نظامی راهبردی در مأرب توسط ارتش یمن

یک شنبه 18 مهر 1400 - 16:5:26
تصرف یک پایگاه نظامی راهبردی در مأرب توسط ارتش یمن

تهران - الکوثر: منابع خبری وابسته به ائتلاف سعودی در یمن به آزادسازی پایگاه نظامی راهبردی «الخشینه» در جنوب استان مأرب اذعان کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «فارس الحمیری» خبرنگار و فعال یمنی امروز یکشنبه در صفحه توئیتر خود به نقل از منابع محلی نوشت، این پایگاه راهبردی در شهرستان «الجوبه» به دست ارتش ونیروهای دولت نجات ملی یمن افتاده است. همزمان جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز چندین بار این پایگاه را مورد هدف قرار دادند.

همزمان در جبهه شبه‌نظامیان همسو با ائتلاف سعودی در مأرب نیز اختلافات شدیدی بروز کرده و یکدیگر را به خیانت متهم می‌کنند. 

«محمد الحزمی» نماینده پارلمان همسو با ائتلاف سعودی در یمن و عضو حزب الاصلاح در صفحه توئیتر خود منصور هادی و دولت وابسته به آن را به خیانت متهم کرد و نوشت، ارتش دولت مستعفی به درخواست‌های متعدد برای اعزام بالگرد به منطقه «العبدیه» در محاصره نیروهای ارتش و انصارالله است، پاسخی نداده است.

در ماههای گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده و این بار از سمت جنوب و جنوب شرق در حال پیشروی به سمت شهر هستند.

در مقابل اما ائتلاف سعودی به حملات هوایی تکیه کرده است، به طوریکه روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۵۷ بار مناطقی از یمن را بمباران کردند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز همچنین از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 18 مهر 1400 - 16:5:16

دسته بندی :