پیام تسلیت حزب الله ، مجلس اعلای اسلامی شیعیان و جنبش امل به مناسبت درگذشت همسر امام موسی صدر

جمعه 9 مهر 1400 - 16:0:14
پیام تسلیت حزب الله ، مجلس اعلای اسلامی شیعیان  و جنبش امل به مناسبت درگذشت همسر امام موسی صدر

تهران- الکوثر: حزب الله ، مجلس اعلای اسلامی شیعیان و جنبش امل لبنان با انتشار بیانیه‌ های جداگانه درگذشت همسر امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل این کشور را صمیمانه تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از پایگاه خبری النشره، حزب الله لبنان روز جمعه در بیانیه خود به "خانواده بزرگوار و شریف امام موسی صدر" به مناسبت "درگذشت همسر و همراه همیشگی وی در راه جهاد و مبارزه و یار صبور و چشم انتظار ایشان"، "صمیمانه" تسلیت گفت و صادقانه‌ترین همدردی خود را ابراز داشت.

در این بیانیه آمده است: ما با امام موسی صدر و  خانواده بزرگوار و همه محبان این رهبر بزرگ، در این غم و اندوه شریک هستیم و همراه آنها تسلیم مشیت الهی می شویم. از خداوند متعال مسالت داریم که روح آن مرحومه والا و عزیز را مورد رحمت واسعه و رضوان و علو درجات خود قرار دهد و به این خانواده صبور و بزرگوار، صبر، بردباری و آرامش عطا فرماید.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان و جنبش امل لبنان لبنان نیز با انتشار بیانیه های جداگانه درگذشت همسر امام موسی صدر را تسلیت گفته و وی را نمونه بانوی زینبی مجاهد و مبلغ توصیف کردند.
جنبش امل لبنان در بیانیه خود درگذشت بانوی مجاهد «پروین خلیلی» همسر امام موسی صدر و  یار و یاور همیشگی آن امام در راه جهاد را تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است که همسر امام موسی صدر بخش اعظم عمر خود را با صبر و بردباری سپری کرد و در سخت ترین شرایط حامی و پشتیبان خانواده خویش بود.
این بیانیه افزود: همسر امام موسی صدر نمونه بانوی زینبی مجاهد بود. وی درگذشت؛ درحالی  که غم و قصه نبود (همسر خود) را در دل داشت. 
جنبش امل لبنان برای همسر بزرگوار امام موسی صدر رحمت واسعه و بهشت برین و به خاطر این مصیبت برای امام موسی صدر در غربت خود و برای خانواده وی صبر و بردباری و آرامش و برای محبان ایشان پاداش و ثواب بزرگ از خداوند متعال مسالت کرد.
این جنبش همچنین خواهان گسترده ترین مشارکت در مراسم تشییع آن مرحومه شد که ساعت ۱۱ صبح فردا شنبه به وقت محلی در شهر صور در جنوب لبنان برگزار خواهد شد.
همزمان مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز در پیامی درگذشت خانم پروین خلیلی همسر امام موسی صدر را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است: آن مرحومه نمونه بانوی مبلغ صبور و بردبار و یار و همراه امام موسی صدر در مسیر جهادی خود بود و نیمی از عمر خویش را با غم فراق، به امید بازگشت امام موسی صدر سپری کرد.
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز با دعوت از مردم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر همسر امام موسی صدر اعلام کرد که این مراسم از مقابل موسسات امام موسی صدر در شهر صور آغاز خواهد شد و پیکر وی سپس در محل حسینیه الزهراء (س) این شهر به خاک سپرده خواهند شد.
پیش از این «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در پیامی درگذشت سرکار خانم «پروین خلیلی» همسر امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و جنبش امل این کشور را تسلیت گفته بود.
در بخشی از متن پیام تسلیت وزیر خارجه ایران آمده بود: آن بانوی صبور و مقاوم، یار و همراه امام موسی صدر در همه سال‌های دشوار و پر فراز و نشیب مجاهدت و مبارزه فی سبیل الله و خدمت به مردم شریف لبنان بود و سال‌ها با چشم انتظاری برای رهایی و بازگشت آن رهبر آزاده،  نقشی موثر و مهم در تداوم راه و آرمان بلند امام موسی صدر داشت.
امام موسی صدر در سوم شهریور ۱۳۵۷شمسی و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای عربی، بنا به دعوت رسمی‌ معمر قذافی رهبر معدوم لیبی آن کشور رفت و در روز ۹ شهریور در آنجا ربوده شد. رژیم وقت لیبی در ۲۷ شهریور ۱۳۵۷ و به دنبال اعتراض مردم لبنان، حوزه‌های علمیه و مطبوعات منطقه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امام صدر و دو همراه ایشان، با پرواز شماره ۸۸۱ مورخ ۹ شهریور هواپیمایی آلیتالیا،  طرابلس را به سوی رم ترک کرده‌اند. 
در پی این ادعا، دستگاه‌های قضایی دولت‌های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم،  رسماً تکذیب شد. 
پروین خلیلی، پس از سال‌ها چشم انتظاری برای آزادی امام موسی صدر و تحمل رنج بیماری، بعد از ظهر هشتم مهرماه در بیمارستانی در لبنان در سن 83 سالگی چشم از جهان فروبست.
او یار، همراه و حامی صبور امام موسی صدر در همه سال‌های فعالیت ایشان در شرایط پیچیده و سختی‌های لبنان و جنگ‌ داخلی بود.
خلیلی پس از ربوده شدن امام صدر نیز لبنان را ترک نکرد و همواره چشم به راه آزادی و بازگشت او از این اسارت طولانی بود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


جمعه 9 مهر 1400 - 15:22:5