واکنش حزب الوفاق بحرین به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه

پنج شنبه 8 مهر 1400 - 12:48:34
واکنش حزب الوفاق بحرین به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه

تهران - الکوثر : حزب الوفاق بحرین اعلام کرد، درصورت سفر وزیر خارجه اسراییل به منامه ، با آن به عنوان یک تهدید علیه ثبات و موجودیت این کشور ،برخورد خواهد شد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پس از اعلام خبر سفر  «یائیر لاپید» وزیر خارجه اسراییل  به بحرین ،حزب الوفاق عصر امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:  سفرلاپید  کاملا مردود است و او نباید پایش را در خاک بحرین بگذارد.

حزب الوفاق دراین بیانیه ،هر گونه حضور صهیونیستی در خاک بحرین را به معنای تحریک احساسات مردم و در عین حال کارشکنی بزرگی در حق ملت این کشور دانست  و تاکید کرد، دعوت‌کننده  وزیر امور خارجه اسراییل به بحرین رژیم آل خلیفه است که مردم  آن را به عنوان نظام حاکم بر این کشور انتخاب نکرده‌اند ، از‌این‌ رو هرگونه ارتباط  با اسراییل را ملت بحرین نخواهد پذیرفت.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، امروز اعلام کرد ،« یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم، فردا پنجشنبه، عازم بحرین خواهد شد.

سفر « یائیر لاپید» وزیر خارجه  رژیم صهیونیستی به دعوت «عبداللطیف بن راشد الزیانی» همتای بحرینی او صورت گرفته است .  قراراست در این سفر سفارت اسراییل  در منامه  افتتاح شده  وعلاوه بر امضای  چند توافقنامه میان دوطرف ، یک خط هوایی مستقیم از بحرین به فلسطین اشغالی افتتاح شود.

بحرین در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌ عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی  موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد که با مخالفت مردم و کشورهای زیادی مواجه شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 مهر 1400 - 10:48:25

دسته بندی :