از سرگیری پروازها بین اردن و سوریه

چهار شنبه 7 مهر 1400 - 8:38:46
از سرگیری پروازها بین اردن و سوریه

تهران - الکوثر : وزرای سوریه و اردن بر اهمیت تقویت همکاری و روابط بین اردن و سوریه در زمینه‌های مختلف برای تامین منافع مشترک دو کشور تاکید کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن روز سه شنبه در دیدار با وزرای سوری اظهار داشت، دیدارها و سفرهای انجام شده بین دو کشور باید به طرح‌هایی منجر شود که به سود و منفعت دو ملت باشد و پیوندهای تاریخی که دو ملت اردن و سوریه را متحد می‌کند تقویت شود. 

الخصاونه همچنین برنامه‌های انتقال سریع گاز و برق مصر به لبنان از طریق اردن و سوریه را که با آماده‌سازی شبکه برق در سرزمین‌های سوریه انجام می‌شود با هیات سوری بررسی و تاکید کرد، در شرایطی که لبنان شرایط اقتصادی دشوار را سپری می‌کند اردن مشتاق حمایت از این کشور است.  

هیات سوری نیز با طرح و بررسی نکات مهم دیدار خود با وزرای اردنی در زمینه‌های حمل و نقل، تجارت، آب، کشاورزی و انرژی، تاکید کرد مردم سوریه به دلیل از سرگیری سفرها و روابط بین دو کشور دوست، خوشحال هستند. 

خبرگزاری «عمون» اردن نیز از  ازسرگیری پروازهای دمشق - امان از سوم ماه آینده میلادی ( اکتبر ) خبر داد. 

وزارت حمل و نقل اردن افزود، در این نشست وضعیت شرکت های حمل و نقل هوایی و یافتن راه حل برای مشکلاتی که با آن روبرو هستند، همچنین راه های جابجایی کالا و تسهیل جا به جایی بار و حمل و نقل کالا و مسافر بین دو کشور و هزینه های تعیین شده برای کامیون ها مورد بررسی قرار گرفت. 

کارشناسان سیاسی معتقدند، روابط سوریه با کشورهای دیگر نشانه ای از شکست سیاست فشار و تحریم آمریکا علیه سوریه است.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 مهر 1400 - 6:57:17

دسته بندی :

پربازدیدها