بیانیه شورای ترک در حمایت از صلح پایدار در افغانستان

سه شنبه 6 مهر 1400 - 13:24:43
بیانیه شورای ترک در حمایت از صلح پایدار در افغانستان

تهران- الکوثر: وزرای امور خارجه شورای کشورهای تُرک زبان با انتشار بیانیه‌ای از صلح پایدار در افغانستان حمایت کردند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه مشترک نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه شورای همکاری کشورهای ترک‌زبان «شورای ترک» که با حضور مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، جیحون بایرامف وزیر امور خارجه آذربایجان، روسلان قزاق‌بایف وزیر امور خارجه قرقیزستان، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان، عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبکستان، ویکتور ماتیس سفیر مجارستان در آنکارا و بغداد عامریف، دبیرکل شورای ترک در استانبول برگزار شد، آمده است:

وزرای امور خارجه شورای ترک تحولات افغانستان را از نزدیک پیگیری کرده و بر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور مطابق با مفاد سازمان ملل متحد تاکید می‌کند. ایجاد یک حکومت فراگیر با مشارکت مردمی و احترام به حقوق تمامی شهروندان افغانستان بدون هیچ گونه تبعیض حائز اهمیت است.

در این بیانیه بر اهمیت پیشگیری و مبارزه با تروریسم در افغانستان با اطمینان از اینکه خاک افغانستان توسط هیچ یک از گروه‌های تروریستی به منظور تهدید یا حمله به کشور دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد، تاکید شد.

در بیانیه فوق، همچنین به مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر تاکید شد.

وزرای امور خارجه شورای ترک در این بیانیه از وضعیت فعلی اقتصاد افغانستان و خطرات ناشی از معیشت مردم به ویژه به دلیل کاهش شدید فعالیت‌های اقتصادی ابراز نگرانی کردند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


سه شنبه 6 مهر 1400 - 12:28:59