عطوان:

چرا ملت فلسطین به اعترافات شالیت بیشتر از سخنرانی ابومازن توجه کرد؟

یک شنبه 4 مهر 1400 - 19:8:40
چرا ملت فلسطین به اعترافات شالیت بیشتر از سخنرانی ابومازن توجه کرد؟

تهران- الکوثر: اعترافات سرباز صهیونیست آزاد شده از اسارت حماس بیشتر از سخنرانی رئیس تشکیلات خودگردان توجه فلسطینیان را به خود جلب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردبیر رای الیوم تاکید کرد مخفی کردن شالیت طی 5 سال از چشم صهیونیست‌ها و جاسوس‌ها و ماهواره هایشان موفقیت امنیتی بسیار مهمی برای مقاومت و شکست بزرگی برای رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های آن است.

عبد الباری عطوان در ستون سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت: مردم فلسطین در اراضی اشغالی و خارج از آن هیچگونه توجهی به سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در مجمع عمومی سازمان ملل نشان ندادند و این جالب توجه بود، نه به این علت که او حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و چه بسا بدتر از همه سخنرانی‌های پیشین وی بود بلکه به این علت که او تشکیلات خودگردان را از همه محاسبات خود کنار گذاشت و دیگر احساس می‌کند هیچگونه ارتباطی با آن ندارد. نتیجه این بی تفاوتی این بود که طبق آخرین نظر سنجی‌ها بیش از 80 درصد از مردم برکناری عباس را خواستار شدند.

دو تحول اصلی این روز‌ها در عرصه پویای فلسطین و در جبهه‌های مختلف، در درجه اول محور توجه افکار عمومی فلسطینی‌ها و در درجه دوم غربی‌ها بوده است.

نخست: اطلاعات جدیدی که برای نخستین بار و پس از سکوتی ده ساله گیلعاد شالیت سرباز اسرائیلی و اسیر پیشین حماس درباره شرایط اسارت وی در مصاحبه با کانال 12 اسرائیل ارائه کرد و همزمانی آن با فعال شدن پرونده 4 اسیر اسرائیلی نزد حماس (جسد دو اسیر و دو اسیر زنده) و التماس رژیم صهیونیستی به چهار کشور (مصر، ترکیه، قطر و آلمان) برای میانجی گری جهت آزادی فوری آنان.

دوم: افزایش تهدید‌های نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتس وزیر ارتش و شماری از ژنرال‌های بازنشسته این رژیم درباره اشغال مجدد غزه پس از شکست همه گزینه‌های دیگر برای ترساندن گروه‌های مقاومت همچون حملات هوایی و توپخانه ای.

افشاگری‌های صوتی و تصویری شالیط نشان از دوراندیشی حماس داشت

عطوان افزود: افشاگری‌های صوتی و تصویری شالیت نشان از دوراندیشی به اسارت در آورندگان وی در جنبش حماس و موفقیت آنان در مخفی کردن وی طی پنج سال در منطقه‌ای داشت که مساحت آن به 150 مایل می‌رسد و از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان (با دو میلیون و پانصد هزار شهروند) است، جایی که نه جنگل دارد، نه کوه و نه غار. آن‌ها شالیت را از که پنهان کرده بودند؟ از دولتی که خود را در میادین امنیتی جهان ماهرترین می‌داند و هواپیما‌های جاسوسی خود را شبانه روز در آسمان منطقه اشغالی به پرواز در می‌آورد.

شالیت ابدا درباره تلاش برای شکنجه وی یا توهین به او در دوران بازداشت چیزی نگفت و نه تنها به بدی از کسانی که او را به اسارت در آورده و نگهبان او بودند یاد نکرد بلکه تاکید کرد آن‌ها با او رفتار خوبی داشتند و به او غذا و شیر و غذای حلال یهودیان یعنی کوشر می‌دادند و تلاش کردند او زنده بماند و وضعیت جسمانی خوبی داشته باشد، زیرا به گفته وی بهای سرباز اسیر زنده بسیار بیشتر از اسیر مرده است. او خبر نزدیک شدن زمان آزادی وی در قرارداد توافق را از رادیویی شنیده بود که ربایندگانش به او هدیه کرده بودند.

مخفی کردن شالیت طی 5 سال نشان از پیشرفت اطلاعاتی مقاومت دارد

سردبیر رأی الیوم نوشت: مخفی کردن وی طی 5 سال از چشم اسرائیلی‌ها و جاسوس‌ها و ماهواره هایشان موفقیت امنیتی بسیار مهمی است، زیرا شکست بزرگی برای رژیم اشغالگر و دستگاه‌های آن به شمار می‌آید و نشان از پیشرفت اطلاعاتی متقابل فلسطین دارد. این پیشروی عملیات 6 قهرمان تونل آزادی را تقویت کرد که ضربه تقریبا محکمی به این دستگاه‌های اسرائیل وارد کردند که از غرور برتری امنیتی کاذب به خود غره شده اند.

این پیشرفت امنیتی روز افزون در جبهه مقاومت فلسطین به موازات پیشرفت نظامی در پیشرفت موشکی مقاومت و قدرت بازدارندگی نمود پیدا می‌کند که مقاومت محقق کرده است و از آن مهمتر اراده قوی فرماندهان آن برای تصمیم گرفتن به فشردن دکمه موشک‌ها در زمان مناسب برای دفاع از اماکن مقدس و پاسخ دادن به هرگونه تجاوز اسرائیل در کرانه باختری و منطقه غزه و شاید در آینده در جنوب لبنان است.

عطوان گفت: سران سیاسی و نظامی اسرائیل از 16 سال پیش تهدید کرده اند به غزه حمله می‌کنند یعنی دقیقا از زمان عقب نشینی نیرو‌ها و شهرک نشینان شکست خورده در سپتامبر 2005 و از ترس تاوان سنگینی که ممکن است بدهند، به هیچ یک از تهدید‌های خود عمل نکرده اند؛ بنابراین ورود به منطقه غزه مانند خروج از آن نیست. این را هم بگوییم که گروه‌های مقاومت در سال‌های نخست پس از عقب نشینی، قدرت دفاعی، تهاجمی و موشکی فعلی را نداشتند و این فرماندهان به خوبی می‌دانند راهبرد گروه‌های مقاومت غرق کردن آنا در جنگ فرسایشی طولانی مدتی است که سرانجام به فروپاشی طرح رژیم صهیونیستی خواهد انجامید.

مبادله اسرا اکنون پشت در‌های مخفی مورد بحث است و میانجی گری درباره آن ادامه دارد، اما با شروط مقاومت که مهمترین آن آزادی قهرمانان تونل آزادی و صد‌ها اسیر محکوم به حبس ابد و در رأس آن‌ها مروان البرغوثی است که اگر آزاد شود ممکن است موجب سکته محمود عباس و اطرافیان وی شود.

اسلو از بین رفت و هماهنگی امنیتی به زودی آخرین نفس هایش را می‌کشد، راه حل تشکیل دو دولت هم ته کشید و متعفن شد و تشکیلات خودگردان ترشید و بدبو شد و فلسطین، سرتاسر فلسطین در حال بازگشت است.. باید منتظر بود و دید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 4 مهر 1400 - 19:8:23