شیخ نعیم قاسم:

انتقال سوخت ایران به لبنان باعث سردرگمی آمریکا شده است

شنبه 3 مهر 1400 - 8:0:0
انتقال سوخت ایران به لبنان باعث سردرگمی آمریکا شده است

تهران - الکوثر : معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حزب الله به اتحاد و هم پیمانی با ایران افتخار می کند و انتقال کاروان سوخت ایران به لبنان باعث سردرگمی آمریکا شده است، تأکید کرد به هر حمله اسرائیل حتی اگر به جنگ منجر شود, پاسخ خواهیم داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل ازشبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت: رضایت حزب الله در سطح رهبری و در میان هواداران و منطقه حضور, مشهود است زیرا به وظیفه خود عمل کرده است. حزب الله اصول و قواعد ثابتی دارد که بر اساس آن از وطن, حاکمیت, آزادی, استقلال, کرامت, عزت و ضرورت همزیستی مسالمت آمیز و آسوده مردم لبنان حفاظت می کند. اعتبار و پشتوانه حزب الله در سطح کشور بسیار قوی است و حزب الله در میان همه طرف ها و گروه های حتی غیرشیعه لبنان متحد و هم پیمان دارد. مشکل مخالفان حزب الله با ما این است که حزب الله یک الگوی مقاومتی ارائه داده و عملکرد سیاسی و اجتماعی موفقی داشته است.
شیخ نعیم قاسم افزود: مشکل اساسی لبنان در نبود برنامه اقتصادی, فساد و تحریم های آمریکا باعث رسیدن کشور به این اوضاع شده است. مازوت خریداری شده از ایران که با میانجی گری حزب الله از طریق خاک سوریه وارد لبنان شد, مهمترین محاصره در تاریخ لبنان را شکست. منظورم محاصره آمریکا است که باعث گرسنگی لبنانی ها شده است و آنان را محتاج بنزین و مازوت می کند. آمریکا تلاش می کند تا با اعمال برخی فشارها, بین حزب الله و طرف های مختلف مشکل ایجاد کند و به مردم لبنان چنین القا کند که علیه حزب الله بایستند تا محاصره علیه آنان را لغو کند. هنگامی که حزب الله تصمیم گرفت مازوت ایران را به لبنان وارد کند، گشایشی در کشور حاصل شد که پیشتر وجود نداشت. انتقال مازوت ایران به لبنان, آمریکا را وادار کرد با انتقال گاز مصر از طریق سوریه و انتقال برق از اردن به لبنان موافقت کند. انتقال مازوت ایرانی به لبنان, چهار وزیر خارجه را در اردن سر یک میز جمع کرد تا فورا مقدمات انتقال برق به لبنان را فراهم کنند. ما برای ورود چهار کاروان حامل سوخت از ایران برنامه ریزی کرده ایم؛ تا کنون دو کاروان وارد لبنان شده و قرار است کاروان سوم حامل بنزین و کاروان چهارم حامل مازوت باشد. در صورت اتخاذ تصمیم برای وارد کردن کاروان پنجم, باید شرایط میدانی را بررسی کنیم تا در مورد آن تصمیم گیری نهایی صورت گیرد. از این رو کاروان انتقال سوخت ایران به لبنان معادلات را در لبنان بیشتر از آنچه گفته و مشاهده می شود, تغییر داده است. 
وی در واکنش به انتشار اخبار درباره توافق ایران و فرانسه برای تشکیل دولت لبنان گفت: ایران حتی یک بار هم درباره لبنان با فرانسه مذاکره نکرده است. حتی اگر رئیس جمهور ایران در تماس با همتای فرانسوی گفته باشد به پرونده لبنان کمک کند، ایران مسئول پرونده لبنان نیست و حزب الله حضور دارد و هر مذاکره های در این خصوص لازم باشد را انجام خواهد داد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


شنبه 3 مهر 1400 - 7:46:50