دومین کشتی ایرانی حامل سوخت برای مردم لبنان به سوریه رسید

جمعه 2 مهر 1400 - 14:8:1
دومین کشتی ایرانی حامل سوخت برای مردم لبنان به سوریه رسید

تهران- الکوثر: جنبش حزب الله از رسیدن دومین نفتکش ایرانی حامل مازوت خریداری شده به بندر «بانیاس» سوریه جهت انتقال به لبنان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اطلاع رسانی مقاومت لبنان وابسته به «حزب الله» امروز جمعه نوشت: دومین نفتکش ایرانی حامل مازوت در ساعت 22 شب گذشته به وقت محلی به بندر بانیاس در سوریه رسید.  

خاطرنشان می‌شود پیشتر کاروان تانکرهای حامل اولین محموله مازوت ایرانی پنجشنبه هفته گذشته با استقبال مردم لبنان از خاک سوریه وارد این کشور شده بود. 

فروپاشی مالی در لبنان از سال 2019 آغاز شد و در ماه گذشته میلادی به مرحله بحران رسید و همزمان با آن کمبود شدید سوخت، لبنان را فلج کرد تا آنجا که خدمات عمومی در این کشور از جمله بیمارستان‌ها در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعات کاری خود شده‌اند. 

 با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه سوخت در لبنان، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی سید حسن نصرالله حزب‌الله لبنان مطرح شد و بدین صورت پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به سمت این کشور حرکت کرده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


جمعه 2 مهر 1400 - 13:24:42