گفتگوی رییس سازمان حج و امام جمعه نجف درباره مشکلات زائران اربعین

پنج شنبه 1 مهر 1400 - 18:18:29
گفتگوی رییس سازمان حج و امام جمعه نجف درباره مشکلات زائران اربعین

تهران- الکوثر: رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با امام جمعه نجف، با اشاره به برخی نارضایتی‌های زائران، درخواست کرد مشکل حمل و نقل در داخل عراق با توجه به محدودیت وسایل نقلیه و هزینه گزاف آن حل شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی‌رضا رشیدیان که برای بررسی و نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی به زائران ایرانی اربعین به عراق سفر کرده است، در این دیدار گفت: در هر دو فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران و نیز فرودگاه نجف، مشکلاتی در تأمین پرواز، تأمین بلیت رفت و برگشت و نیز نرخ‌های بالاتر از قیمت مصوب وجود داشت که باعث زحمت و نارضایتی زائران شده است.

او اظهار داشت: حل مشکل زائران در فرودگاه‌های داخلی ایران با جدیت در دست پیگیری است. از سویی با توجه به این‌که شرکت‌های هواپیمایی عراقی‌ها خود داوطلبانه به این موضوع وارد شده‌اند تا در جابه‌جایی زائران اربعین کمک کنند، انتظار می‌رود در این زمینه همراهی‌های لازم را داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به مشکلات مربوط به انتقال زائران از فرودگاه نجف به سایر شهرهای عراق با توجه به محدودیت وسایل نقلیه و هزینه‌های گزاف آن، خواستار مساعدت و رفع این مساله شد.

رشیدیان که بازدیدی از مراکز درمانی موقت ایرانی در شهرهای نجف و کربلا داشت، گفت: به‌زودی آمبولانس‌های هیأت پزشکی وارد عراق شده و در این دو شهر مستقر می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین ابراز امیدواری کرد که پس از اربعین، اعزام زائران ایرانی با رعایت دستورالعمل‌ها به صورت محدود و مدیریت‌شده از سر گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین قبانجی، امام جمعه نجف نیز بیان کرد که امیدوار است هر چه سریع‌تر زمینه برای توسعه سفرهای زیارتی با هماهنگی دو طرف فراهم شود.

او درباره رفع موانع سفر زائران هر دو کشور گفت: با توجه به فرهنگ و اعتقادات هر دو ملت باید هرچه سریع‌تر این موانع برطرف و حل شود.

امام جمعه نجف همچنین با اشاره به برخی دغدغه‌ها برای بازگشت زائران پس از مراسم اربعین اظهار کرد: ضرورت دارد برای بازگشت زائران با توجه به جمعیت قابل توجه و محدودیت امکانات حمل و نقل برنامه‌ریزی شود تا روند بازگشت آن‌ها تسهیل شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 1 مهر 1400 - 18:1:42

پربازدیدها