استان البیضاء یمن به طور کامل آزاد شد

پنج شنبه 1 مهر 1400 - 17:1:34
استان البیضاء یمن به طور کامل آزاد شد

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام جزئیات عملیات گسترده نیروهای یمنی علیه عناصر تکفیری و مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی از آزادسازی کامل استان البیضاء خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المسیره، «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در نشستی خبری، جزئیات عملیات نظامی گسترده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی علیه عناصر تکفیری و متجاوزان و مزدوران را اعلام کرد.

وی ضمن تبریک سالروز انقلاب 21 سپتامبر به مردم یمن گفت: نیروهای ما موفق شدند با انجام عملیات «فجر الحریه» (بامداد آزادی) مناطق باقی مانده در استان البیضاء را از لوث مزدوران و متجاوزان آزاد کنند.

سریع اظهار داشت: در عملیات فجر الحریه در درجه اول مخفیگاه‌های عناصر گروه تروریستی القاعده و داعش که با ائتلاف متجاوز سعودی در ارتباط بودند هدف قرار گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح در ادامه افزود: در جریان عملیات فجر الحریه نیروهای ما طی 48 ساعت موفق شدند دو بخش «الصومعه» و «مسوره» و بخش‌هایی از بخش «مکیراس» را به مساحت تقریبی 2700 کیلومتر مربع آزاد کنند.

سرتیپ سریع تصریح کرد: در جریان پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای نابودی عناصر تکفیری، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی و حمایت از تکفیری‌ها بیش از 30 حمله هوایی انجام داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود:با این عملیات منحصر به فرد استان البیضاء به طور کامل آزاد شد.

وی گفت که حدود 230 نفر از عناصر تکفیری و مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جریان عملیات فجر الحریه کشته و زخمی شده و یا به اسارت درآمدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انهدام 10 دستگاه خودروی زرهی و ماشین آلات جنگی مختلف عناصر تکفیری خبر داد و گفت که در جریان این عملیات 7 پادگان عناصر تکفیری به کنترل نیروهای یمنی درآمد.

وی همچنین از آزادی تعدادی از شهروندان یمنی که به اسارت نیروهای تکفیری در آمده بودند خبر داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 1 مهر 1400 - 16:35:53

پربازدیدها