طالبان از پاکستان انتقاد کرد

دو شنبه 29 شهریور 1400 - 16:32:26
طالبان از پاکستان انتقاد کرد

تهران- الکوثر: طالبان از اظهارات عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان درباره تشکیل دولت فراگیر در افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، درحالی که عمران‌خان از آغاز گفت‌وگوها برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان خبر داد، طالبان اعلام کرد که پاکستان یا هر کشوری حق درخواست از این گروه برای تشکیل دولت همه‌شمول در افغانستان را ندارد.

طالبان اعلام کرد که پاکستان یا هر کشور دیگری حقی برای درخواست از این گروه برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان ندارد. 

به نوشته دیلی‌تایمز، هفته گذشته عمران‌خان پس از بازگشت از اجلاس سازمان شانگهای در دوشنبه از آغاز گفتگو با طالبان برای تشکیل دولت فراگیر خبر داده بود. 

وی در توئیتی نوشت: پس از مذاکرات در دوشنبه با رهبران همسایگان افغانستان و به ویژه گفت‌وگوی طولانی با امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، من با طالبان گفت‌وگو برای یک دولت فراگیر در افغانستان شامل تاجیک‌ها، هزاره‌ها و ازبک‌ها را آغاز کرده‌ام.

پس از این اظهارنظر، یک روزنامه پاکستانی به نقل از ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته که طالبان در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره این گفته‌های عمران‌خان است. 

تاکنون طالبان به صورت رسمی درباره سخنان عمران‌خان برای تشکیل دولت فراگیر با حضور نمایندگان تاجیک‌ها، ازبک‌ها و هزارها اظهارنظر نکرده است. 

مجاهد به درخواست روزنامه دیلی‌تایمز در رابطه با سخنان عمران‌خان از اظهارنظر مستقیم اجتناب کرده و  گفته است که طالبان در حال ارزیابی این گفته‌ها است.

اما «محمدمبین»، یکی دیگر از رهبران طالبان در گفتگو با شبکه خبری آریانانیوز گفته است که آیا دولت فراگیر به این معناست که همسایگان در دولت نماینده داشته باشند و جاسوسی کنند؟

وی افزود: دولت موقت فراگیر بوده و ما این حق را داریم که خودمان نظام سیاسی خود را انتخاب کنیم. 

این در حالی است که طالبان بارها اعلام کرده که به دنبال تشکیل دولت فراگیر بوده و شرط جامعه جهانی برای پذیرش این گروه نیز تشکیل دولت فراگیر و رعایت حقوق بشر بخصوص حقوق زنان عنوان شده است. 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


دو شنبه 29 شهریور 1400 - 15:8:41

پربازدیدها