عربستان آخرین گروه دولت «منصور هادی»  را بیرون کرد

دو شنبه 29 شهریور 1400 - 15:6:20
عربستان آخرین گروه دولت «منصور هادی»  را بیرون کرد

تهران- الکوثر: بسیاری از منابع خبر دادند که عربستان آخرین گروه از مقامات دولت مستعفی یمن را از هتل  ریاض بیرون کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الخبر الیمنی، عربستان سعودی زمان زیادی را صرف خلاص شدن از شر مقامات دولت مستعفی یمن  نکرد، مقاماتی که به اعتقاد ریاض به عنوان باری بر دوش خود در جنگ و دلیل اصلی عدم موفقیت و شکست در یمن  است.

 بر اساس گزارش رسانه‌های حامی دولت مستعفی یمن، عربستان سعودی آخرین گروه از مقامات دولت مستعفی یمن در هتل «ذواری» در منطقه «الملقا» در شمال ریاض را بیرون کرد.

 عربستان تصمیم گرفته تمدید ویزای سایر مقامات دولت مستعفی یمن  از جمله وزیران این دولت  را متوقف کند.

 عربستان سعودی تصمیمات خود را با ضرورت بازگشت مقامات دولت مستفی یمن به کشورشان  توجیه می‌کند و قبل از این تصمیمات، بیانیه مشترکی با انگلیس ، امارات و ایالات متحده صادر شده بود که در آن اعلام کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی استان‌های تحت سلطه « عبدربه منصور هادی» دولت مستعفی یمن  باید به کشورش برگردد.

اما توجیه واقعی این است که عربستان سعودی  به این واقعیت رسیده که عربستان به دلیل جنگ رهبران دولت مستعفی یمن ، که سرزمین  تحت کنترل خود را  از دست داده‌اند و به نیروهای صنعاء سپرده‌اند  در معرض بزرگترین سوء استفاده قرار گرفته در حالی که این مقامات با اموالی‌که از ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی دریافت‌ می‌کنند به ثروت خود می‌افزایند.

 در همین راستا «الحسن ابکر» فرمانده موسوم به «مقاومت الجوف» اعلام کرد که مقامات دولت مستعفی و در رأس آن هادی منصور عبد ربه  و معاونش«علی محسن الاحمر» عامل شکست‌های دولت مستعفی یمن هستند؛چراکه آن‌ها کمک‌های نظامی ارائه شده از سوی عربستان سعودی را چپاول کردند.

 الحسن ابکر در ادامه افزود: زمانی که فرمانده نظامی در الجوف بود عربستان سعودی به ارزش یک میلیون ریال سعودی (52 میلیون ریال یمن) از وی حمایت کرد  و اما وی تنها 25 میلیون ریال یمن از آن دریافت کرد  و مابقی توسط محسن الاحمرگرفته شد.

 سخنان ابکر در این زمینه با آنچه دیگران ، از جمله سیاستمداران و سربازان سعودی در مورد تبدیل  مقامات دولت مستعفی یمن به بازرگانان جنگ گفته‌اند ، مطابقت دارد.

 بر اساس این گزارش، اکنون عربستان سعودی با پیروزی‌های بزرگ نیروهای صنعا بیدار شد و تشدید توانایی نظامی صنعا برایش کاملا روشن شده است و  اکنون دریافته که هیچ امیدی برای دستیابی به پیروزی وجود ندارد و همچنین امیدی به مقامات دولت مستعفی یمن نیست.

 «جلال الشرعبی» روزنامه‌نگار  نزدیک به سفیر عربستان سعودی ، در توییتر  نوشت: به گفته یک منبع آگاه ، عربستان از دولت مستعفی یمن و اتکا به نیروهای این دولت چشم پوشی کرده و در   نبرد «البیضا» مشخص شد که عربستان  از نیروهای سلفی به جای  دولت مستعفی یمن  حمایت کرد و این موضع منجر به خشم دولت مستعفی یمن  شد و در نهایت باعث اختلافات و خیانت‌هایی شد که منجر به سقوط جبهه‌های البیضاء شد.

 عربستان که از سال 2015 ائتلافی نظامی را علیه یمن و در حمایت از دولت مستعفی منصور هادی رهبری می‌کند، میزبان شماری از مسئولان و رهبران سیاسی، قبیله‌ای و اجتماعی یمنی در خاک خود شد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 29 شهریور 1400 - 15:6:12