توضیح انصارالله درباره علت توقف حملات به امارات

دو شنبه 29 شهریور 1400 - 13:27:58
توضیح انصارالله درباره علت توقف حملات به امارات

تهران- الکوثر: رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره توقف حملات به امارات، گفت که عربستان و امارات فرقی با هم ندارند و اقدام نظامی تابع میل افکار عمومی نیست بلکه این فرمانده است که تصمیم می‌گیرد در چه زمانی کجا را چگونه بزند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس شورای عالی سیاسی گروه انصارالله یمن علت شکست وساطت عمان برای حل بحران در یمن را تغییر نظر عربستان دانست.

مهدی المشاط در مصاحبه با شبکه «المسیره»، وابسته به انصارالله، تأکید کرد که این گروه با هرگونه مشروط کردن مسائل انسانی به مسائل سیاسی و نظامی مطلقا مخالف است.

وی گفت که واسطه‌های عمانی تا کنون دو بار پیام تمایل عربستان به رسیدن به راه حل را آورده‌اند اما به گفته وی هر دو بار عربستان نظر خود را عوض کرد که احتمالا این موضوع به متغیرهای بین‌المللی مربوط می‌شود.

المشاط تأکید کرد که عملیات پاسخ به حملات ائتلاف روندی رو به افزایش خواهد داشت و افزود که تا وقتی که جنگ در یمن ادامه دارد همه گزینه‌ها پیش روی نیروهای انصارالله است و احتمال هرگونه غافلگیری وجود دارد.

او همچنین خبر داد که انصارالله تلاش‌هایی را برای پایان دادن به انزوای تحمیلی ازسوی ائتلاف عربی آغاز کرده و افزود که در هفته‌های اخیر 3-4 کشور خارجی پیغام داده‌اند که آماده تعامل با صنعا هستند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره توقف حملات به امارات، گفت که عربستان و امارات فرقی با هم ندارند و اقدام نظامی تابع میل افکار عمومی نیست بلکه این فرمانده است که تصمیم می‌گیرد در چه زمانی کجا را چگونه بزند.

از سال 2015 ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی جنگی را در یمن راه انداخت که نتیجه آن تحقق یکی از بزرگ‌ترین فجایع انسانی جهان در این کشور است و باعث شده که 75 درصد جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های انسان‌دوستانه باشند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


دو شنبه 29 شهریور 1400 - 12:51:53

پربازدیدها