۳۹ سال پس از فاجعه نسل کشی صبرا و شتیلا

شنبه 27 شهریور 1400 - 12:5:18
۳۹ سال پس از فاجعه نسل کشی صبرا و شتیلا

تهران- الکوثر:  خیانت امروز حکام خود فروخته عرب برای آوارگان فلسطینی به خصوص در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا یاد آور روز‌های تلخ تنهایی و مصیبت و خیانت‌های چندین باره‌ی سازش طلبان به آنهاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در فاصله روز‌های ۱۶ تا ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲ (۲۶ تا ۲۸ شهریور ۶۱) اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت شاهد به خاک و خون کشیده شدن حدود ۴ هزار زن و کودک و پیر و جوان و آواره فلسطینی توسط صهیونیست‌ها به فرماندهی آریل شارون وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و مزدوران وی یعنی نیرو‌های فالانژ لبنانی به رهبری سمیر جعجع و ایلی حبیقه بوده است.

اردوگاه صبرا و شتیلا دو اردوگاه از مجموع ۱۲ اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان به شمار می‌روند که در جنوب این کشور واقع شده‌اند.
این دو اردوگاه، فلسطینی‌هایی را در بر می‌گرفت که از همان آغاز اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ در آن پناه گرفته بودند و اغلب آن‌ها از ساکنان منطقه "الجلیل" در شمال فلسطین اشغالی محسوب می‌شدند. این دو اردوگاه در زمان جنایت صهیونیست‌ها در سال ۱۹۸۲ حدود ۹۰ هزار سکنه داشت.
خیانت امروز حکام خود فروخته عرب برای آوارگان فلسطینی به خصوص در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا یاد آور روز‌های تلخ تنهایی و مصیبت و خیانت‌های چندین باره‌ی سازش طلبان به آنهاست.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


شنبه 27 شهریور 1400 - 12:2:3