نتایج یک پژوهش جدید: نیازی به تزریق دز سوم واکسن کرونا نیست

سه شنبه 23 شهریور 1400 - 17:1:44
نتایج یک پژوهش جدید: نیازی به تزریق دز سوم واکسن کرونا نیست

تهران - الکوثر : خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به نتایج یک پژوهش جدید نوشت: واکسن کووید-۱۹ به اندازه ای موثر است که نیازی به تزریق دز تقویتی نیست و بهتر است کشورهای ثروتمند واکسن مازاد خود را به کشورهای فقیر بدهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، بر اساس نتایج پژوهش گروهی از دانشمندان سراسر جهان که بتازگی در نشریه پزشکی لنست منتشر شده است،  واکسن کووید-۱۹ آنقدر خوب عمل می کند که بیشتر مردم هنوز به دز تقویتی احتیاج ندارند.

این گروه از پژوهشگران که در میان آنها دو تن از کارشناسان "سازمان غذا و داروی آمریکا" (FDA) هم حضور داشتند، ارزیابی های خود را بر اساس طیف وسیعی از مطالعات مشاهده ای در دنیای واقعی و همچنین داده های آزمایشات بالینی پیش از تایید واکسن ها انجام داده اند.  

نویسندگان این پژوهش معتقد هستند که هیچیک از مطالعات، حاکی از پایین آمدن ایمنی بدن در برابر بیماری های شدید با گذشت زمان نیست.

دانشمندان تاکید کردند که اگر دزهای تقویتی خیلی زودتر از موعد و به صورت بسیار گسترده ارائه شوند، ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشند.  

نتایج این پژوهش در حالی منتشر می شود که اکثر کشورها با دارا بودن منابع فراوان واکسن به دنبال تزریق دز تقویتی واکسن هستند تا بدین ترتیب گسترش سویه بسیار مسری دلتا را متوقف کنند.

ایالات متحده در نظر دارد از تاریخ ۲۰ سپتامبر تزریق دزهای تقویتی را آغاز کند، اگرچه این طرح هنوز به امضای سازمان غذا و دارو و "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری" (CDC) نرسیده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 شهریور 1400 - 17:1:36