آغاز پیش ثبت‌نام شرکت کنندگان در مراسم اربعین از فردا

یک شنبه 21 شهریور 1400 - 18:4:45
آغاز پیش ثبت‌نام شرکت کنندگان در مراسم اربعین از فردا

تهران- الکوثر: سازمان حج و زیارت هرچند اذعان دارد دولت عراق تا این لحظه، مجوز رسمی برای حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین را صادر نکرده و دستورالعمل صدور ویزا ابلاغ نشده است، اما قصد دارد از فردا پیش ثبت‌نام سفر اربعین را آغاز کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین که مسؤولیت آن با سازمان حج و زیارت است در تازه‌ترین اطلاعیه‌ای که منتشر کرده، اعلام کرده است:

«به اطلاع عموم هموطنان عزیز می‌رساند با وجود زمان بسیار کوتاه باقی‌مانده تا ایام اربعین، تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است؛ لذا با لحاظ فرصت اندک باقی‌مانده، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در نظر دارد از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه به منظور آمادگی‌های لازم، از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir و به صورت غیرحضوری "موقتا" مبادرت به پیش ثبت‌نام از آن دسته از متقاضیانی کند که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و براساس شرایط منتشرشده در رسانه‌ها به نقل از دولت عراق و همچنین مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و باتوجه به بسته بودن مرزهای زمینی صرفا مجاز به تشرف از طریق هوایی خواهند بود. داشتن گواهی نتیجه منفی آزمایش پی سی آر (PCR) برای مسافرت مورد نیاز است.

ثبت‌نام قطعی براساس ظرفیت و شروطی که کشور عراق اعلام کند، انجام خواهد شد و در صورتی که تعداد افرادی که پیش ثبت‌نام کرده باشند بیش از ظرفیت تعیین‌شده توسط کشور عراق باشد، در این صورت متناسب با ظرفیت اختصاص‌یافته تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استعلام‌های لازم برای دریافت تایید تزریق دو دُز واکسن کرونا از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شود.

تاکید می‌شود انجام پیش ثبت‌نام به هیچ‌وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین منوط خواهد بود.

از تمام مشتاقان درخواست می‌شود با توجه به بسته بودن مرزها، به هیچ‌وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند.»

سازمان حج و زیارت یا همان کمیته اعزام در ستاد اربعین، هفته گذشته برای پیش ثبت‌نام در اربعین نیز فراخوان داده بود، اما پس از آن‌که دولت عراق با اختصاص سهمیه محدود اربعین برای ایران موافقت کرد، پیش ثبت‌نام این سفر نیز متوقف شد.

دولت عراق درحالی که سال گذشته اربعین را بدون حضور زائران خارجی برگزار کرد، امسال با سفر 30 هزار زائر ایرانی و 10 هزار زائر از دیگر کشورها به مناسبت اربعین موافقت کرد. ستاد اربعین در ایران نیز تصمیم گرفت این سهمیه را به موکب‌داران و کمیته‌هایی که وظیفه‌ای داخل عراق دارند، اختصاص دهد و از بین این گروه، فقط افرادی اعزام شوند که دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده، بیماری زمینه‌ای نداشته و هنگام سفر نتیجه منفی تست کرونا را همراه داشته باشند.

ستاد اربعین و وزارت امور خارجه همچنین از تلاش برای افزایش این سهمیه خبر داده‌اند که این موضوع یکی از محورهای مورد مذاکره با نخست‌وزیر عراق در سفر به ایران بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 21 شهریور 1400 - 18:4:30

پربازدیدها