افزایش دوبرابری زائران ایرانی اربعین

جمعه 19 شهریور 1400 - 10:6:45
افزایش دوبرابری زائران ایرانی اربعین

تهران - الکوثر : نخست وزیر عراق دستور افزایش دوبرابری زائران ایرانی اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) را صادر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق دربیانیه ای اعلام کرد،  «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر دستور داده  تا روادید زائران از کشورهای اسلامی که برای زیارت اربعین قصد سفر به عراق را دارند از تعداد قبلی که به دلیل شرایط شیوع کرونا اعلام شده بود از 40 هزار نفر زائر، به 80 هزار نفر افزایش یابد.

در این بیانیه آمده است: این افزایش همزمان با نزدیک شدن به زیارت امام حسین بن علی (ع ) و با توجه به شرایط دینی و روحانی خاص آن اتخاذ می‌شود که البته تمامی زائران خارجی باید شرایط واکسیناسیون، تست PCR و دیگر شرایط بهداشتی را داشته باشند.

براساس دستور نخست وزیر عراق ، 60 هزار زائر ایرانی با توجه به شرایط اعلام شده توسط عراق امکان حضور در زیارت اربعین را پیدا میکنند.

پیشتر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه  ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق خواستار افزایش تعداد مجوز برای زوار اربعین شد ه بود.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز یکشنبه در نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی و ۱۰ هزار نفر از زائران کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت  کرده بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 19 شهریور 1400 - 10:6:37