حزب الله عراق : کمک های ایران عامل موفقیت عراق در اخراج نیروهای آمریکایی است

پنج شنبه 18 شهریور 1400 - 14:27:50
حزب الله عراق : کمک های ایران عامل موفقیت عراق در اخراج نیروهای آمریکایی است

تهران - الکوثر : سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق گفت، اگر کمک‌های ایران نبود عراق در راه اخراج نیروهای آمریکایی از کشور موفق نمی‌شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد محیی» سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق اظهارداشت: علی‌رغم این که ملت عراق ملتی مبارز و مقاوم هستند و ادامه حضور نیروهای امریکایی  را قبول نمی‌کنند اما باید پذیرفت که در همه تلاش‌ها برای مقابله با حضور آمریکایی‌ها در عراق  با  شکست مواجه ‌شدیم، بنابراین اگر کمک‌های ایران نبود، عراق در راه اخراج نیروهای آمریکایی  موفق نمی‌شد. 

سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق از  اقدامات حمایتی جمهوری اسلامی ایران از عراق در مقابله با داعش قدردانی کرد و افزود : در حال حاضر نیروهای آمریکایی گزینه‌‎ای غیر از عقب‌نشینی در عراق ندارند چراکه محور مقاومت در عراق بسیار گسترده و وسیع شده،  بنابراین در صورت درگیری، مقاومت  همه تلاش خود را برای شکست دادن، متوقف کردن و بیرون راندن نیروهای آمریکایی را می‌کند تا جایی که در دورترین نقطه عراق هم اثری از نیروهای امریکایی نباشد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند، مردم و گروه های عراقی بارها خواستار خروج آنها از کشورشان شده اند؛ پارلمان این کشور نیز پیشتر طرحی را درباره خروج این نیروها به تصویب رسانده است.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در سفر اخیر خود به آمریکا و در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو و بر ضرورت خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ تأکید کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 شهریور 1400 - 14:27:44

دسته بندی :