اعتراض جنبش نُجَباء به سکوت خطرناک در قبال تجاوز‌های ترکیه

پنج شنبه 18 شهریور 1400 - 11:29:3
اعتراض جنبش نُجَباء به سکوت خطرناک در قبال تجاوز‌های ترکیه

تهران - الکوثر : نصر الشَمَّری سخنگوی جنبش نجباء در پیامی به سکوت دولتی و سیاسی در قبال تجاوز و کشتار ارتش متجاوز ترکیه در شمال عراق اعتراض کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء به ادامه عملیات متجاوزانه اشغالگران ترکیه در شمال عراق اعتراض کرد.
مهندس «نصر الشَمَّری» در یک پیام توئیتری کوتاه نوشت: در سایه سکوت خطرناک دولتی و سیاسی، نظامیان ترکیه تنها ظرف ماه آگوست ۲۶ عراقی غیرنظامی و نظامی را کشته‌اند؛ ۲۳ نفر در کرکوک، یک نفر در اربیل و دو نفر در سلیمانیه.

پیش از این نیز «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق دراینباره  گفته بود: یورش ترکیه به شمال عراق به حاکمیت ملی کشور لطمه زده و  باب دخالت‌های منطقه‌ای در امور داخلی عراق را می‌گشاید، به همین دلیل وزارت خارجه باید با بکارگیری مسیر دیپلماسی از طریق سازمان‌های بین‌المللی برای توقف یورش ترکیه به شمال عراق تلاش کند.

ارتش ترکیه  از ماه می 2019 عملیاتی را به بهانه  سرکوب حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) که آنهارا تروریست میخواند در شمال عراق آغاز کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 18 شهریور 1400 - 11:28:56

دسته بندی :