طالبان: آمریکایی‌ها تجهیزات فرودگاه کابل را تخریب کرده اند

شنبه 13 شهریور 1400 - 19:56:2
طالبان: آمریکایی‌ها تجهیزات فرودگاه کابل را تخریب کرده اند

تهران- الکوثر: عضو کمیته رسانه‌ای طالبان در کابل، تاکید کرد نظامیان آمریکایی پیش از خروج از فرودگاه کابل پایتخت افغانستان، همه تجهیزات آن را تخریب کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صبغت الله وصیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، گفت: برای راه اندازی کامل فرودگاه کابل به مدتی زمان نیاز داریم، زیرا آمریکایی‌ها همه چیز را نابود کرده و آتش زده اند. ما برای بازسازی ویرانی‌های گسترده‌ای که آمریکایی‌ها در زمان خروج از افغانستان بر جای گذاشته اند، به زمان نیاز داریم.

وصیل افزود: نیرو‌های ویژه طالبان از تیپ فاتح و تیپ بدر ۳۱۳ را مامور حفاظت از فرودگاه کابل کردیم. از نظر فنی، با هیچ مشکل و چالشی روبرو نیستیم. این نیرو‌ها در طول دو دهه گذشته تجربه طولانی در جنگ چریکی داشته اند. آن‌ها از نواقص امنیتی که دشمن برای استفاده از آن‌ها تلاش خواهد کرد، آگاهی دارند. به افغان‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک خارجی اطمینان می‌دهیم، مشکلی در تامین امنیت فرودگاه وجود نخواهد داشت. ما خواهان راه اندازی فرودگاه کابل هستیم، زیرا به کمک‌های انسانی نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: ما از تلاش‌های قطر تشکر می‌کنیم که به لطف آن، پرواز‌های داخلی از فرودگاه کابل از سر گرفته شد و به یاری خدا پیش بینی می‌کنیم در مدت چند روز آینده، پرواز‌های خارجی هم از سر گرفته شود. از روز گذشته، رادار و بعضی از تجهیزات فرودگاه تعمیر شد، اما همچنان مسایلی باقی مانده است. آمریکایی‌ها هیچ چیز را در فرودگاه سالم نگذاشته اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

از صفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 13 شهریور 1400 - 19:11:38

دسته بندی :