نخست‌وزیر عراق : دربرگزاری اجلاس بغداد موفق بودیم

سه شنبه 9 شهریور 1400 - 18:33:28
نخست‌وزیر عراق : دربرگزاری اجلاس بغداد موفق بودیم

تهران - الکوثر : نخست‌وزیر عراق تاکید کرد، صدای اجلاس بغداد در منطقه و جهان پیچید، چون بغداد در برگزاری این کنفرانس موفق بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، عصر امروز سه‌شنبه در جلسه هیأت وزیران گفت،  هدف ما پیش از هر چیز در نظر گرفتن منافع عراق است و این به این معنا نیست  که اقدامات ما علیه برادران و دوستانمان در کشورهای عربی و منطقه خواهد بود، بلکه طبق منافع مشترک عمل خواهیم کرد. 

الکاظمی تاکید کرد، عراق باید به دوران گذشته بازگرددو به‌نحوی این بازگشت باید متناسب با نام و تاریخ بزرگ این کشور باشد؛ تاریخی که مهد تمدن‌ها بود. نمی‌توان عراق را از محیط پیرامون خود، منطقه و جهان، کنار زد و این چیزی است که ما با تحکیم روابط بر پایه احترام متقابل به حاکمیت‌‌ها درصدد آن هستیم.

الکاظمی افزود، این عجیب نیست که میان گروه‌های سیاسی رقابت وجود داشته باشد، چیزی که عجیب و ناپسند است این است که این رقابت به عراق و مردم آن خدشه وارد کند. ما در ارتباط با کشورمان با کسی تعارف نمی‌کنیم فرقی هم نمی‌کند این اقدام چه بهایی داشته باشد. به‌رغم مداخلات سیاسی، ما در مسیر درست و باثبات به‌سوی مبارزه با فساد گام برمی‌داریم و پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشته‌ایم.

نشست بغداد روز شنبه (28 اوت) با مشارکت ۹ کشور مصر، ایران، عربستان، اردن، قطر، امارات، کویت، ترکیه و فرانسه در شهر بغداد پایتخت عراق برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست، تلاش‌ها و جانفشانی‌های عراقی‌ها در جنگ علیه ترویسم را ارج نهاده و بر مخالفت با هر نوع تروریسمی تاکید کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 شهریور 1400 - 18:33:22

دسته بندی :