تشدید درگیری‌ها در استان مارب یمن

سه شنبه 9 شهریور 1400 - 13:1:43
تشدید درگیری‌ها در استان مارب یمن

تهران - الکوثر : استان مأرب در مرکز یمن بار دیگر شاهد درگیری شدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، همزمان با تشدید درگیری‌ها در استان نفت‌خیز مأرب و ناکامی تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران، ده‌ها شبه‌نظامی وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع آگاه، برخی از فرماندهان محلی وابسته به ائتلاف سعودی در حومه شهر مأرب نیز از جمله «محمد بن عبود الشریف» رئیس حزب الاصلاح مناطق تحت کنترل خود را ترک و به نوعی فرار کرده‌اند.

براساس این گزارش، نیروهای دولت نجات ملی یمن توانستند در ارتفاعات منطقه «ذنه» در شهرستان «صرواح» که مشرف به شهر مأرب است، پیشروی کنند.

تمامی این تحولات در حالی است که نمایندگان دولت نجات ملی یمنی همچون سال‌های گذشته به رایزنی با قبائل مختلف در استان مأرب برای منصرف کردنشان از جنگ، ادامه می‌دهند. روندی که تاکنون نتایج قابل توجهی داشته و بسیاری از عشیره‌های استان مأرب بدون درگیری حاضر به تسلیم شده‌اند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این تحولات در صفحه توئیتر خود نوشت، هرچه قدر درگیری‌ها و رویارویی‌ها طول بکشد، ملت یمن اشغالگری و قیمومیت را نخواهد پذیرفت. یمن گورستان متجاوزان است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 9 شهریور 1400 - 13:1:24

دسته بندی :