فرمان های جدید سلطان عمان برای اصلاح قانون ثبت احوال و اقامت

دو شنبه 8 شهریور 1400 - 11:53:49
فرمان های جدید سلطان عمان برای اصلاح قانون ثبت احوال و اقامت

تهران- الکوثر: «هیثم بن طارق» سلطان عمان دو فرمان سلطنتی صادر کرد که بر اساس آن برخی از مفاد قانون ثبت احوال و اقامت اتباع بیگانه اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری عمان ، در این دو فرمان برخی از مفاد قانون ثبت احوال و اقامت اتباع بیگانه اصلاح شده است.

این خبرگزاری جزئیات بیشتری در مورد این دو فرمان و محتویات آنها ارائه نداده است.

ثبت احوال یکی از مهمترین سیستم های الکترونیکی حیاتی در عمان است و اداره کل ثبت احوال این سیستم را مدیریت و به روز می کند.

این سیستم وضعیت  شهروندان و افراد مقیم در قلمرو سلطنت عمان را ثبت و برای آنها کارت شناسایی و گواهینامه صادر می کند. علاوه بر آن  با ارائه اطلاعات گسترده به نهادهای دولتی  آنها را در تنظیم برنامه های توسعه خدمات و رویه ها کمک می کند.

اعلام این خبر همزمان با سفر یک هیات عالیرتبه عربستان به سلطان نشین عمان است .

هیاتی از عربستان سعودی دیروز (یکشنبه) برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری به عمان سفر کرده است.

خبرگزاری عمان اعلام کرد: "یک هیئت تجاری سعودی به ریاست خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر سرمایه گذاری، روز یکشنبه ۲۹ اوت ۲۰۲۱ ( ۷ شهریور ) برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی موجود به عمان سفر می کند.

پیشتر سلطان‌نشین عمان برای تشویق سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کرد که به اتباع خارجی که در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، تا ۱۰ سال اقامت با امکان تمدید مجدد می‌دهد.

این طرح در راستای تشویق اقتصادی، برنامه «اقامت سرمایه‌گذار» را اعلام کرد که به سرمایه‌گذاران و بازنشستگان خارجی حق اقامت طولانی مدت در عمان را می‌دهد. هدف از برنامه یاد شده تسهیل در اعطای اقامت به سرمایه‌گذارانی است که تمایل به حضور در بخشهای اقتصادی این کشور دارند.

عمان در نظر دارد بر اساس سند چشم انداز ۲۰۴۰ خود که ۱۰ سال بعد از سند چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی و ۱۵ سال بعد از سند چشم انداز ۲۰۲۵ (۱۴۰۴ شمسی) ایران بوقوع خواهد پیوست، درصد قابل توجهی از سرمایه گذاری شرکت های خارجی علاقمند به حضور در بازار بزرگ نیم میلیارد نفری خاورمیانه و شمال آفریقا را جذب کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


دو شنبه 8 شهریور 1400 - 11:53:43

دسته بندی :